1) In 2005 cheltuielile pentru publicitatea pe internet s-au dublat fata de anul precedent

In 2005 peste 2,5 milioane de euro au fost alocati publicitatii pe internet din Romania. Daca in 2003 cele mai mari bugete erau alocate de firmele din domeniul IT&C, anul acesta FMCG-urile au avut o pondere de peste 60% din totalul sumelor dedicate webului romanesc. Internetul este canalul media cu cresterea cea mai mare.

2) In Romania se face publicitate pe internet de 5 ani de zile

Desi inceputurile publicitatii online au fost relativ timide acum 5 ani de zile, in Romania cresterea expunerii pe internet nu s-a datorat vreunui curent extern generat din USA sau UE ci mai degraba cresterii numarului de utilizatori si catorva persoane din domeniu care au facut pionierat.

Rolul "morilor de vant" a fost jucat de majoritatea advertiserilor, care la acea vreme confundau internetul cu "un joc pe calculator".

3) Romania are peste 4 milioane de utilizatori internet

Conform celor mai recente date oferite de cei mai mari jucatori de pe piata de media online, peste 4 milioane de romani folosesc internetul cel putin o data pe saptamana. Se estimeaza ca numarul acestora va creste cu minim 25% anul viitor. In USA numarul conexiunilor de internet creste cu 14% in fiecare an. Din 4 utilizatori romani, 3 viziteaza cel putin o data pe luna unul din siturile Imedia.

4) Cresterea preturilor

Ca urmare a cresterii considerabile a numarului de campanii pe internet in Romania preturile "de lista" au inregistrat, de asemenea, cresteri spectaculoase. In majoritatea cazurilor, preturile s-au dublat.

In lunile septembrie si noiembrie, spatiile publicitare ale siturilor Imedia au fost rezervate in proportie de 97%.

5) 8 locuinte din 10 in Europa vor avea conexiune broadband

Jupiter Research estimeaza ca, pana in 2010, 80% din locuintele europene vor avea conexiune broadband. Conform TGI, in Europa, 43% din persoanele cu varste intre 15 si 34 de ani au acces la astfel de conexiuni.

6) Lipsa de intelegere a acestui canal media rezulta in campanii ineficiente sau mai rau

Vreti ca peste 78 % din utilizatorii internet sa priveasca produsul dumneavoastra ca fiind unul negativ sau nedorit? Nimic mai simplu: folositi un pop-up sau un spatiu cat mai mare ca "floating", de exemplu. Pentru a obtine un efect cat mai "puternic", lasati-l sa se incarce in aproximativ 10 secunde. Dupa care, lasati-l sa blocheze accesul utilizatorului pret de inca vreo 20 de secunde. Efectul negativ este garantat!

Folosirea in planul de media online a siturilor care arata cat mai stufos si fara o identitate vizuala aparte rezulta in campanii fara memorabilitate. Va mai aduceti aminte de bannerul pe care l-ati vazut saptamana trecuta pe www.noname.ro?

7) Alocarea bugetelor traditionale de publicitate pe internet

IAB (International Advertising Bureau) sustine ca publicitatea pe internet este acum o necesitate in mixul de media.

Folosind ca studiu de caz McDonald’s (campanie desfasurata in USA), procentul pe care ar trebui sa-l ocupe internetul este undeva intre 10 si 15% din bugetul total de campanie. Ca urmare a cresterii bugetului de la 1% la 13%, McDonald’s a castigat o cota de piata de 8%. Desigur ca exista companii care au alocat si peste 90% pentru web. Internetul se doveste a fi o arma strategica in mixul de media.

8) Diferenta dintre publicitatea pe motoarele de cautare si cea care foloseste vizualul

Peste 40% din cheltuielile pe publicitatea online din Marea Britanie sunt directionate pentru linkurile sponzorizate din motoarele de cautare. Este un mod de expunere extrem de eficient care nu tine seama insa de un lucru esential: brandingul sau imaginea pe care o are produsul respectiv.

Toti oamenii din publicitate stiu insa un lucru important: "People buy brands" iar linkurile sponsorizate nu au legatura cu brandingul.

9) Exista sinergie intre campaniile pe internet si cele de pe TV

MSN a efectuat un studiu in Marea Britanie pentru a vedea impactul campaniilor simultane de pe TV si internet. Studiul a fost efectuat pentru Sensodine. Rezultatele demonstreaza eficienta internetului care, folosit in paralel cu TV-ul, duce la cresterea notorietatii brandului si automat la cresterea vanzarilor.

10) Targetarea in functie de comportamentul utilizatorului

Media traditionala este obisnuita sa opereze cu segmentarea publicului tinta in functie de varsta, sex , zona geografica, etc. Pregatiti-va pentru o revolutie!

Publicitatea pe internet poate "servi" mesaje utilizatorilor in functie de comportamentul lor de navigare. Plasarea mesajelor se face contextual, in functie de tipul continutului.

Publicitatea se va schimba total! Sunteti pregatiti?