Comertul electronic din Romania inregistreaza un ritm de dezvoltare deosebit de dinamic. La nivelul anului 2005 este de asteptat ca cifra tranzactiilor sa depaseasca valoarea de 50 de milioane de euro.Cauzele acestei evolutii pozitive nu sunt greu de identificat, avantajele comertului on-line, fie ca e vorba de cumparator sau de vanzator, fiind clare.

Pe langa eliminarea stresului cauzat de aglomeratie si lipsa timpului, clientul magazinelor virtuale are posibilitatea de a alege dintr-o mare varietate de produse la preturi similare celor practicate in market-urile clasice.

"Amenajarea" unui magazin virtual este mai putin costisitoare, programul este non-stop, costurile de intretinere sunt mult mai reduse iar aria de acoperire este practice nelimitata, livrarea produselor facandu-se prin intermediul serviciilor de curerat.

In acest moment in Romania exista peste 500 de magazine virtuale, insa numai o treime din ele accepta plata cu carduri bancare. In anul 2004 valoarea totala a celor 41 de mii de tranzactii prin intermediul cardurilor Visa s-a ridicat la 5.7 milioane de dolari.

Ritmul de crestere al vanzarilor, de aproximativ 15-20 % lunar, a permis ca in primele zece luni ale anului 2005 sa fie consemnate un numar de peste 450 de mii de operatiuni

Principala problema cu care s-au confruntat proprietarii magazinelor virtuale a fost inmultirea incercarilor de frauda. Astfel, chiar daca piata externa detine aproximativ 90% din numarul total al tranzactiilor, renumele hackerilor din Romania constituie un semnal de alarma pentru potentialii clienti din afara tarii.

Implementarea sistemului 3D Secure de catre compania Romcard in colaborare cu MasterCard si Visa, a permis crearea unui mediu mult mai sigur in ceea ce priveste plata cu carduri bancare.

In cadrul seminarului E-Commerce, desfasurat marti la Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, Madalin Matica, Director of European Operations DotCommerce, a prezentat previziunile pentru piata romaneasca in urmatorii ani.

Astfel, in conditiile actuale de evolutie, Madalin Matica considera ca in maximum doi ani de zile va avea loc o triere la nivelul pietei , singurii supravietuitori fiind acei antrepenori care isi desfasoara activitattea dupa un plan de afaceri bine pus la punct.

Motivul principal pentru care acest tip de activitate esueaza e constituit de ideea gresita potrivit careia nivelul investitiilor intr-un magazin virtual este scazut. Accentul prea mare pus pe vanzari in detrimentul marketingului este o alta cauza majora a insuccesului in comertul pe internet.

Madalin Matica este de parere ca in anul 2007 piata romaneasca a comertului on-line va inregistra o criza, similara cu aceea din Statele Unite la inceputul anului 2000, ale carei urmari vor duce la crearea unui mediu consolidat si profesionist de desfasurare a tranzactiilor pe internet.