Organizarea cablistilor pe zone de influenta, mai ceva ca gastile de cartier, face inutile reclamatiile abonatilor, care sunt astfel dependenti de societatea de televiziune ce detine monopolul in zona lor. \

La randul lor, firmele de cablu asigura servicii de calitate diferita pentru acelasi tip de abonati. Autoritatea Nationala pen-tru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit in primele 8 luni ale anului peste o suta de reclamatii de la bucurestenii nemultumiti de furnizorii de televiziune prin cablu.

Circa 70 % din acestea vizau compania RCS-RDS. Sanctiunile pentru firmele de cablu sunt foarte blande. Amenda maxima pe care o pot da cei de la Protectia Consumatorilor este de 20 milioane de lei vechi. Legea le interzice sa suspende activitatea unei firme de cablu, pe motiv ca asa sufera si abonatii.

Toti patronii firmelor de cablu sunt o permanenta in Top 300, iar tranzactiile pe piata acestor producatori sunt de-a dreptul fabuloase. Numai vanzarea companiei Astral Telecom a insemnat un castig de 404 milioane de dolari pentru fostii proprietari.

Citeste articolul integral in Adevarul

Dan BUCURA, Georgiana BACIU