Intr-un studiu realizat de EXPERT GROUP, publicat de agricultura-ecologica.ro, se arata ca productia ecologica este valorificata doar in proportie de 30% pe piata interna, cea mai mare parte fiind exportata. Principalele produse ecologice vandute prin reteaua comerciala organizata sunt: ouale si produsele lactate.

Comercializarea pe piata interna se face atat prin retelele de magazinele en-gros-Metro, Selgros cat mai ales prin cele de retail. Principalele magazine care au introdus produse ecologice in sortiment sunt : Carrefour, Cora, Gima, La Fourmi, Mega Image, Nic, Primavera, OK.

Cu exceptia procesatorilor care au magazine proprii de prezentare, nici un alt magazin nu respecta regulile de depozitare/ manipulare/ prezentare pentru produse ecologice. Acestea stau in acelasi loc cu produsele conventionale, sunt manipulate si depozitate impreuna cu acestea, indica realizatorii raportului.

In studiul mai sus mentionat se relateaza si ca pe piata interna exista confuzia "produs natural"="produs ecologic" (de cele mai multe ori intretinuta de producatorii primelor) ceea ce face cu atat mai dificila promovarea unui produs ecologic in conditiile diferentei de pret.

Studiul a fost realizat in cadrul proiectului ExtEco - "Extensie pentru Eco-Profit", finantat de Banca Mondiala si Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale prin programul ASSP.

In cazul mierii ecologice si a fructelor ecologice, 90 % din productie/ recolta merge la export

Pe langa faptul ca romanii nu sunt consumatori traditionali de miere, nu sunt nici informati despre avantajele/calitatile produselor ecologice, astfel incat vanzarea pe piata interna nu se poate practica la un pret de productie real-de exemplu, Stupina Onea, desi certificata ecologic, vinde mierea la pretul pietei locale, pe piata locala.

Includerea produselor in reteaua moderna de distribuitie nu este rentabila-costurile mari de listare si adaosul magazinului ridica pretul foarte mult.

Exportul se face in special in Europa de Vest (ex: Germania) si se incearca patrunderea pe piata SUA.

Fructele de padure, ecologice sau nu, au oricum un pret mult mai mare valorificate la export si cu atat mai mult daca sunt certificate ecologic (volum export 2004 Ecofruct: 800t in Germania si Italia)

In privinta plantele medicinale ecologice, reprezentantii companiei Herbarum Veronicae Import-Export declara ca, la fel cum romanii nu sunt mari consumatori de miere si fructe de padure, nu sunt nici bautori de ceai.

Cu atat mai mult, faptul ca plantele medicinale sunt ecologice nu are influenta asupra volumului vanzarilor astfel incat productia merge in proportie de 100% la export: Germania, Polonia si SUA.