GMP a imbracat de curand o haina noua. Ii zice GMP/Ashley si tinteste, ca prin creativitate si inventivitate, sa fie cea mai buna agentie de publicitate din tara. Are si clienti alesi pe-o spranceana, iar dintre cei mai noi se numara CosmOTE venit la pachet prin afilierea la Ashley WorldGroup dar si un brand pe care agentia il va construi de la zero.

Despre toate acestea si multe altele povesteste Felix Tataru, Managing Director GMP.

IQads: Cum ati ajuns sa faceti parte din Ashley WorldGroup. Propunerea a venit din partea lor sau a GMP?

Felix Tataru: Ashley WorldGroup, care se desprinsese in acest an de reteaua Interpublic, dorea sa se lanseze si pe piata romaneasca. I-au fost recomandate mai multe agentii, dintre care una eram noi. Ne-am vazut, ne-am placut, am descoperit ca avem multe lucruri in comun si am decis sa facem acest pas.

IQads: Din 2003, GMP face parte din MAP European Network. Veti renunta la aceasta afiliere?

Felix Tataru: Agentia MAP Romania va ramane in continuare parte a MAP Network si va fi un business separat de GMP/ASHLEY, independent. Din pacate, nu va pot da foarte multe detalii in acest moment. Eu voi fi actionar, ca si pana acum.

IQads: Odata cu afilierea la Ashley, GMP va deveni GMP/Ashley Bucharest. Cum veti face cunoscuta aceasta schimbare? Veti realiza o campania speciala de rebrandare a agentiei?

Felix Tataru: Deocamdata am facut doar o campanie de PR si ne-am anuntat clientii. Avem in lucru noul corporate id, cu care vom iesi in fata in perioada urmatoare. Suntem in proces de rebranding, de implementare a corporate-ului Ashley.

IQads: Care sunt avantajele afilierii la reteaua Ashley WorldGroup?

Felix Tataru: Ashley este una din cele mai importante retele de publicitate de pe piata din Europa de Sud Est si este singura retea independenta ce activeaza in aceasta zona. Piata din regiune are nevoi specifice, diferite de cele din tarile occidentale, de aceea cred ca o experienta in aceasta directie este un lucru valoros pentru clientii din Romania.

Ashley WorldGroup vine cu know how, cu instrumente specifice, care ne vor permite noua sa venim cu cele mai moderne solutii de promovare pentru clientii nostri. Nu in ultimul rand, vom reprezenta pe piata din Romania clientii regionali ai retelei, iar primul exemplu in acest sens este Cosmote, care se va lansa in curand pe piata noastra.

IQads: Care sunt dezavantajele?

Felix Tataru: Nu cred ca putem vorbi aici de dezavantaje. In general, in cazul retelelor, o problema ar putea-o reprezenta faptul ca nu mai ai libertatea cu care erai obisnuit, esti obligat sa lucrezi pe anumite conturi, sa faci lucrurile intr-un anumit fel. Nici noi si nici Ashley nu ne dorim acest lucru, cu atat mai mult cu cat respectam principiul independentei.

IQads: Care vor fi relatiile dintre gmp si Ashley? Veti raporta direct catre ei?

Felix Tataru: Este o relatie de parteneriat si nu de subordonare. Ne vom consulta cu ei pe conturile comune.

IQads: In conditiile in care nu se concretiza afilierea la Ashley, care credeti ca ar fi fost traseul GMP pe piata publicitatii din Romania?

Felix Tataru: Cred ca rezultatele GMP din ultimul an sunt mai mult decat relevante in acest sens: Gold Effie, premiile de la Festivalul Ad’or si de curand, locul 3 in topul agentiilor din Romania la Festivalul Golden Drum de la Portoroz . Am participat in acest an la 6 pitch-uri, din care am castigat 5.

Deci, GMP se afla pe un drum ascendent si inainte de afilierea la Ashley, iar ceea ce a facut aceasta afiliere a fost sa accelereze ritmul de crestere.

IQads: Va pozitionati ca o agentie „indrazneata si creativa". In contextul apartenentei la Ashley, care anume va fi strategia gmp pe viitor? Ce se va schimba? Care va fi pozitionarea agentiei pe piata publicitatii autohtone?

Felix Tataru: Vom continua sa fim indrazneti si creativi, asa cum ne-am obisnuit clientii. Ashley ne va oferi un know how bazat pe experienta lor din tarile din regiune si anumite instrumente create si testate de ei pe alte piete.

Obiectivul nostru este sa devenim cea mai buna agentie din Romania, atat in ceea ce priveste creativitatea, calitatea serviciilor si profesionalismul oamenilor nostri si cred ca suntem pe drumul care trebuie.

IQads: Spuneati ca veti folosi know-how-ul si expertiza regionala a grupului Ashley. Concret ce anume veti implementa in Romania?

Felix Tataru: Schimbul de experienta a inceput deja si va fi un proces continuu. Ne vom sfatui cu ei pe directiile strategice, vom primi studii de caz si in general le vom solicita parerea atunci cand credem ca este cazul. Dorim sa aducem anumite instrumente create si testate de ei cu succes pe alte piete, dar mai multe detalii va vom da la momentul potrivit.

IQads: Mare parte din agentiile din Romania sunt multinationale afiliate la retele internationale importante din lume. Ce sansa dati agentiilor romanesti care nu sunt membre ale unor asemenea organizatii?

Felix Tataru: Agentiile bune vor fi bune in continuare, indiferent daca sunt afiliate sau nu si isi au locul lor pe piata. Noi am dovedit asta, fara nici un sprijin extern.

IQads: Veti prelua contul CosmOTE. Aceasta inseamna practic un „duel" creativ intre gmp, McCann, Tempo si Gavrila. Ce efecte credeti ca va avea avalansa aceasta de schimbari de pe piata telefoniei mobile asupra publicitatii?

Felix Tataru: Competitia va stimula calitatea, atat cea a serviciilor GSM, cat si cea a comunicarii.

IQads: Dar din punct de vedere al pietei publicitatii ?Credeti ca anul viitor se va putea vorbi de un boom?

Felix Tataru: Da. Si principalul jucator va fi industria de telecom.

IQads: Printre clientii mari ai Ashley se numara si Microsoft, Nokia, Puma, Panasonic, Singer, Citroen. Sa ne astepatm in curand la creatii locale pe aceste conturi?

Felix Tataru: Nu. Inca nu stim mai multe despre acest lucru.

IQads: Sunteti pe locul 15 in ceea ce priveste profitul si cifra de afaceri. Credeti ca anul viitor, avind in vedere si clientii care se anunta, veti ajunge pe o pozitie mai inalta?

Felix Tataru: Top 10. Ne bazam pe ceea ce am facut deja si pe ce stim ca urmeaza sa facem.

IQads: Anul acesta la decernarea premiilor Effie ati declarati ca sperati pentru la anul premii si pentru un client comercial. Observ ca in continuare lucrati „pro bono". Care sunt prioritatile gmp din acest punct de vedere? Ce va prima pe viitor?

Felix Tataru: Am lucrat si vom continua sa lucram pentru clienti comerciali. Printre proiectele recente se numara un program complex Unilever care a inclus atat ATL, cat si BTL si PR, o campanie de succes pentru Bucovina si doua noi spoturi abia produse pentru brandul Paxeladine.

Pe langa Cosmote, am castigat recent un alt pitch important pentru un brand pe care il vom construi de la zero. Nu putem dezvalui detalii in acest moment. De altfel nici nu stim inca, pt ca lucram la construirea acestui brand. Vom lucra pro bono si in continuare atunci cand vom avea proiecte in care credem si care au potential creativ, dar prioritatea noastra raman clientii comerciali.

IQads: Va declarati agentia numarul 5 in topul agentiilor din Romania. Pe ce va bazati?

Felix Tataru: Conform organizatorilor Ad’or, dupa punctele acumulate in festival. Desi la Golden Drum….

IQads: De fapt, ce urmareste GMP pe viitor? Pe cind in primii trei?

Felix Tataru: Obiectivul nostru este mai ambitios de atat: sa fim cea mai buna agentie in trei ani de acum incolo. Vom investi in continuare in echipa si vom face campanii memorabile, care vor atinge obiectivele clientilor. Vom aduce treptat in Romania toate competentele retelei Ashley si vom oferi servicii integrate

IQads: Din cele patru lucrari inscrise anul acesta la Portoroz, ati luat un bronz si trei short-listari. Cum apreciati aceasta performanta? La ce va asteptati?

Felix Tataru: Ne-am atins obiectivul. Ne-am propus sa respectam aceeasi ierarhie la premii ca si la numarul lucrarilor inscrise……si am reusit.

IQads: Nu mai este mult pina la finele anului. Tragand o linie peste cele bune si cele mai putin bune, care ar fi nota pe care ati acorda-o agentiei pe care o conduceti? Explicati.

Felix Tataru: Putem si mai bine. Echipa nu este completa si de aceea, am preferat sa amanam proiecte, decit sa ajungem ca, sub presiunea clientilor, sa angajam oameni nepotriviti cu valorile GMP in care credem.

IQads: Care sunt obiectivele pe care le-ati fixat pentru 2006?

Felix Tataru: Sa luam 9.

Autor: Alina Stanciu