Volga, automobilul care a simbolizat mult timp grandoarea Uniunii Sovietice, va iesi la pensie in Rusia, dupa ce fabricantul sau, uzina de automobile GAZ, din orasul Gorki, a anuntat ca va produce pe viitor numai camioane si dube, relateaza Reuters.

In toiul razboiului rece, sovieticii au investit din greu in aceasta masina pentru a-i impresiona pe occidentali. Pentru cetatenii URSS, Volga, poreclita cu o ironie putin fortata „Mercedesul rusesc", a fost un simbol al statutului social timp de mai multe generatii. Era alegerea mai ales a oficialilor de partid de rang mediu.

Masinile Volga si Lada inca domina strazile din Rusia, insa in stransa competitie cu modelele straine mai noi, produse de Japonia, China sau Coreea de Sud, care au preturi comparabile.

Invinsa de concurenta

Volga, botezata, de asemenea, „Lada bogatului", era reputata pentru penele sale repetate de motor si pentru ca nu era deloc fiabila. Insa masina ii dadea proprietarului, mai ales daca dispunea de un sofer, un sentiment de superioritate sociala. Dupa dezmembrarea URSS in 1991, Volga a devenit o masina total demodata, in raport cu modelele straine importate.

Fabricantul sau a incercat s-o intinereasca, insa nu a reusit sa-i relanseze popularitatea in randul automobilistilor. Privatizata in 1994, fabrica de automobile din Gorki a vandut anul trecut numai 50.000 de modele Volga, cu preturi incepand de la 7.000 de dolari. Comparativ, compania Ford spera sa vanda anul viitor pe piata rusa 60.000 de modele Focus, la pretul de 10.000 de dolari fiecare.

„Volga nu va mai fi fabricata anul acesta, iar uzina va fi transformata pentru a produce camioane mult mai rentabile", a anuntat Serghei Lugovoi, purtatorul de cuvant al constructorului rus.

Articol integral in EVZ