Saltul urias de la batrana Dacie direct in bolizii cu pretentii a adus dupa sine o evolutie destul de imprevizibila in ceea ce priveste nevoile si asteptarile pe care romanul le are de la o masina.

Daca acum cativa ani prioritare in special pentru femei erau designul si culoarea, acum, in ton cu tendintele occidentale, tot mai multi clienti romani pun pret pe siguranta si confort.

Pentru ca in oferta celor de la Porsche Romania - sustine Mihai Popescu, director executiv Porsche Bucuresti Aviatiei - nivelul de dotare standard este relativ inalt, fiind nelipsite airbag-urile, aerul conditionat, inchiderea centralizata sau ABS-ul, in privinta optionalelor (adica a ceea ce lipseste din dotarea standard), preferintele se

indreapta catre pachetele menite sa sporeasca siguranta (ASR, EDS, TCS, airbag-uri suplimentare, faruri xenon, roti de iarna, pachet de drumuri grele) si confortul (instalatie audio, climatronic, reglaje si incalzire scaune, oglinzi exterioare electrice si incalzite etc.).

„Marcile noastre au un public educat, care doreste sa circule in conditii de siguranta si confort", precizeaza Popescu.

Nici elementele care tin de personalizarea masinii, puse pana nu demult inaintea multor altor optionale, nu au disparut brusc de pe lista de prioritati a romanilor, mai ales in randul clientilor Seat. Majoritatea vor elemente de tunning, de la kit-urile aerodinamice, jante aliaj si culori sport la materiale de tapiterie sau piele.

Pentru masinile ceva mai mari, cum sunt Seat Alhambra, Toledo sau Skoda Octavia Combi, "capriciile" merg pana la pilotul de parcare cu ultrasunete.

Cititi articolul integral in Gandul