Doar cateva restaurante din Capitala urmaresc o clasa de top. Chiar daca Bucurestiul are un potential de cateva mii de clientii "cunoscatori", locatiile de lux se pot numara pe degete. Daca vrei sa mananci ceva rapid, nu-ti ia mai mult de cateva minute sa gasesti un fast-food. Vrei un pranz la un restaurant? Nici o problema.

Dar daca ti-e pofta de prosciuto cu pepene galben si inghetata cu ulei de masline? Oferta de restaurante pentru cunoscatori este inca slaba in Capitala, iar locurile care atrag "crema" sunt destul de putine. Locuri precum Balthazar, La Villa, Offshore sau Residence incearca sa ademeneasca clientii din mediul de afaceri, obisnuiti cu alte standarde decat cele ale unui restaurant de clasa medie.

Mai multi investitori si-au propus ca, anul viitor, sa deschida cel mai elegant si mai exclusivist restaurant din Capitala. Oameni de afaceri, publicitari, bancheri si manageri de multinationale vor sa puna "mana de la mana" pentru a avea un loc doar al lor. Primele intalniri ale viitorilor proprietari au avut deja loc, dar nu a fost luata inca nici o decizie privind numele sau amplasamentul.

Grupul a luat in calcul mai multe locatii, printre care si o veche cladire din Piata Lahovari.

Lista asociatilor este insa bine tinuta sub cheie si nu va fi facuta publica decat in momentul in care se va clarifica structura si contributia fiecaruia. Pe lista, a fost initial inclus si Horia Roman Patapievici, dar a iesit din cauza incompatibilitatii cu calitatea de functionar public. In prezent, nu toti asociatii sunt confirmati.

Lista asociatilor urmeaza sa fie definitivata, pentru a se identifica si alte eventuale incompatibilitati, de natura publica sau comerciala (eventuale conflicte de interese cu firmele la care lucreaza unii dintre posibilii investitori).

Investitia in viitorul local va fi aproape dubla fata de un restaurant din aceeasi clasa, pentru deschiderea caruia sunt necesari aproximativ 300-350.000 de euro. Ce va avea special acest nou restaurant? Bucatarul va fi unul din punctele forte.

si numele lui este tinut "la secret"; se stie doar ca este un nume remarcat la nivel international, care s-a apucat de meserie tarziu, pe la 50 de ani, si a ajuns sa fie apreciat in scurt timp. Alt atu al proiectului este tocmai numarul de asociati (aproximativ 15), fiecare reprezentativ pentru domeniul in care isi desfasoara activitatea.

Se asteapta ca, prin capitalul de imagine pe care il au, fiecare sa atraga public din zona lui de influenta. Investitia va porni ca un restaurant pentru un public din clasa de business, de top management, dar nu va exista o "bariera" la intrare.

Intentiile vizeaza si dezvoltarea de activitati conexe, cum ar fi organizarea de evenimente, dar si transformareaintr-un club exclusivist, unde se intra pe baza de card de membru.

Ce are deosebit un restaurant de top

• Valoarea investitiei depaseste 300-350.000 de euro, in conditiile unei locatii inchiriate.

• Clientii vin, in general, pe baza de recomandari.

• Calificarea personalului: angajatii beneficiaza de cursuri de pregatire si deplasari la furnizori.

• Pretul: o masa pentru doua persoane, cu doua feluri de mancare, ajunge la trei-patru sute RON.

• Oferta: specialitati din bucataria internationala.

• Bucatari adusi, in general, din strainatate.

• Furnizorii – doar de origine controlata.

• Utilitati – laboratoare proprii de cofetarie, spalatorie proprie, alte echipamente.

• Rata profitului – 20%, mai putin decat un restaurant mediu.

Articol integral in Capital