Vanzarea halelor si a unor halci din terenuri mai dau o gura de aer unor societati din aeronautica. Aceasta pana in momentul in care vor deveni parcuri industriale sau vandute in totalitate, bucata cu bucata, pentru afaceri imobiliare. Celebra IMRA-Metav, o bijuterie tehnica de un miliard de dolari, s-a transformat intr-un parc industrial, denumit bombastic Business Park, cu 8.000 de salariati.

"Nici macar nu se cunoaste adevaratul proprietar, dar Metav a avut "norocul" sa se intinda peste 20 de hectare in Baneasa", declara o sursa din Blocul National Sindical - BNS. Uzina de Avioane Craiova a luat o gura de aer, transformandu-si o mare parte din hale in parc industrial. Si-a mai pastrat un mic nucleu de reparatii, pe care spera- sa-l privatizeze curand.

La randul sau, IAR Ghimbav se afla la mare stramtoare. Pentru a scapa de colaps, a cerut un ajutor de 138 miliarde lei de la bugetul de stat.

Romaero se transforma in afacere imobiliara

Se pare ca aceeasi soarta o va avea si Romaero Baneasa, desi, oficial, nu se recunoaste acest lucru. In lunile mai-iunie, la Romaero au fost mari fierberi sindicale. Sindicatele acuzau ca se urmareste transformarea uzinei intr-o afacere imobiliara de lux.

Cititi articolul integral in Adevarul