De acum si pana la sfarsitul anului, marile magazine vor avea cea mai profitabila perioada. Acestea estimeaza vanzari mai mari cu pana la 50% in ultima luna a anului.

In aceasta perioada, marile magazine abunda in oferte si reduceri de preturi la produsele alimentare de sezon, la jucarii, la decoratiuni de Craciun si la produse electronice si electrocasnice.

„Carrefour propune promotii exact la produsele care se consuma in aceasta perioada, respectiv brazi, ornamente de brazi, jucarii, seturi cosmetice, cadouri, produse alimentare de sezon, fructe, mai ales citricele si bananele, alcool, conserve de ananas", a declarat Andreea Mihai, marketing manager al Carrefour Romania.

„Asteptam vanzari in decembrie cu 35% mai mari fata de o luna obisnuita. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, estimam vanzari cu 20% mai ridicate", a adaugat aceasta.

Magazinele Plus Discount, de asemenea, se asteapta la cresterea numarului de clienti care le vor trece pragul. „Daca pana acum aveam in medie 2.400 - 3.000 de clienti pe zi, ne asteptam ca in aceasta luna si mai ales de sarbatori sa se dubleze numarul acestora", a spus Ioana Marginean, director marketing al lantului de magazine.

Si lantul de magazine Gima Romania anunta cresterea vanzarilor in aceasta perioada, in special la articolele de sezon, la brazi artificiali, globulete, jucarii, cadouri.

„Zilele in care se inregistreaza cele mai mari vanzari incep cu 23 decembrie, dar incepand cu 1 decembrie, clientii au venit in magazinele noastre, intr-un numar mai mare fata de a luna obisnuita", a spus Erol Inaltekin, marketing manager in cadrul companiei. „In perioada Craciunului estimam vanzari cu 70 - 75%, mai mari fata de o perioada obisnuita", a adaugat acesta.

„Sarbatorile sunt zile speciale si este posibil ca si noi sa avem vanzari speciale", a completat el.

Mai zgarciti in declaratii au fost reprezentantii Metro Cash & Carry Romania (MCCR).

„Luna decembrie este o luna de varf pentru toti practicantii de comert; la ce nivel se vor ridica vanzarile in aceasta luna, care este categoria de produse cu cea mai mare vanzare, precum si zilele de varf din punctul de vedere al vanzarilor, se vor sti abia la incheierea acesteia", a declarat Elena Ignat, specialist in relatii publice si comunicare al MCCR.

Program special in magazine

Febra cumparaturilor pentru Craciun si Revelion, face ca hipermarketurile sa-si modifice programul in incercarea de a reduce aglomeratia specifica acestei perioade. Astfel, magazinele Metro Cash & Carry Romania vor functiona non-stop in perioada sarbatorilor, urmand ca doar de Craciun sa fie inchise. De asemenea, hipermar-

ket-urile Cora si Carrefour si-au prelungit programul pentru a veni in sprijinul clientilor. Insa nu toate magazinele fac acest lucru. Este cazul noului lant de magazine Plus Discount, care pe toata perioada sarbatorilor va fi deschis intre orele 08.00 - 21.00.

- Carrefour

Intre 2.12 si 31.12 magazinul va fi deschis in intervalul 08.00 - 23.00

In zilele de 24.12 si 31.12, hipermarketul va fi deschis inte orele 08.00 si 18.00. Iar in perioada 19.12 - 23.12, clientii pot face cumparaturi intre orele 08.00 si 24.00.

- Cora

In perioada 14.12 - 23.12, Cora Lujerului va fi deschis intre orele 8.00 - 23.00, iar Cora Pantelimon intre 09.00 si 24.00, iar in ajunul Craciunului magazinul de la Lujerului va fi deschis de la ora 08.00 pana la 18.00. Cel din Pantelimon va avea usile deschise de la 09.00 pana la 18.00.

- Gima

In intervalul 18.12 - 23.12 si intre 26.12 si 30.12 clientii isi pot face cumparaturile intre orele 09.00 si 23.00. Iar in zilele de 24.12 si 31.12, magazinul din Plaza Romania va fi deschis intre orele 09.00 si 21.00, iar cel din Colentina in intervalul 08.00 - 20.00 si respectiv 08.00 - 18.00.

Spre deosebire de celelalte magazine, in ziua de Craciun, clientii mai pot cumpara cele necesare intre orele 12.00 - 21.00 la magazinul din Plaza si in intervalul 10.00 - 16.00 in cel din Colentina.