„Masina pe care o ai reprezinta cel mai bun mod de a-ti face publicitate modului tau de a fi sau venitului pe care il castigi lunar", spune psihologul Carlton Kendrick. Un analist care studia influentele auto declara ca „masina reprezinta o extensie a ceea ce ti-ai dori sa fi, indiferent daca acest lucru inseamna un om de succes, o persoana publica sau un om diferit de ceilalti".

Conform unui sondaj realizat de Roper, aproape jumatate dintre americani considera ca masina se potriveste cu personalitatea lor. In ziua de astazi exista atatea marci, modele, marimi, culori si accesorii. Orice neinitiat poate intelege ca daca automobilul ar fi doar un mijloc de transport am conduce toti aceeasi masina.

„Orice om exprima ceva prin propria masina chiar daca nu incearca sa faca acest lucru", declara Stephen Roulac, analist al strategiilor de afaceri.

Marea majoritate a oamenilor aleg o masina in mod rational. Psihologul Charles Kenny ar spune ca nu este chiar asa. „Alegerea unei masini se face in partea dreapta a creierului, partea emotionala si irationala.

Acesta alegere este influentata de o groaza de nevoi pe care noi nu le constientizam. De aceea, atunci cand mergem la un dealer sa cumparam o masina din clasa subcompacta ne trezim ca, in final, alegem o masina de curse." De exemplu SUV-urile dau impresia ca esti un om independent si mai

presus de toate. Decapotabilele dau senzatia de libertate.

„Aproape 25% dintre cei care au permis de conducere poseda masini puternice. Oamenii adora motoare si cauciucuri cat mai mari. Anumite persoane aleg masini care arata bine dar care se comporta la fel cum arata. Altii pun mare pret pe confort", spune James Hazen, psiholog la Wexford.

Culorile, accesoriile si originalul influenteaza, de asemenea. „Oameni care poseda un Corvette sunt diferiti de cei care opteaza pentru masini de culoare neagra", continua Hazen. Persoanele care poseda minivan-urile albe doatate cu GPS sunt stresati de faptul ca s-ar putea rataci. Total diferiti de acestia sunt cei ce detin decapotabile.

Masina noastra reflecta nu numai cine suntem, dar si ceea ce dorim sa fim in fata celorlalti. Vehiculul iti ofera un anumit statut, insa acesta poate fi perceput diferit in ochii familiei, prietenior sau a necunoscutilor.

Bentley si Maserati sugereaza un succes enorm in afaceri. Toyota Prius impune respect. Tinerii care se pregatesc sa intre in afaceri nu ar trebui sa conduca masina parintilor. O masina sport intuieste un comportament James Bond. Femeile si barbatii cu un venit mediu, care conduc decapotabile, arata ca viata nu s-a terminat si merita traita.

Soferii care conduc masini in stil retro ca Mini Cooper sau PT Cruiser incearca sa recapete exhuberanta pe care o ai cand esti tanar si fara griji. In orice etapa a vietii mesajul pe care il transmite masina este natural, normal si sanatos. Exprimarea unei identitati unice ne face umani iar acest lucru este realizat cu succes de autoturisme.

Mai multe detalii in StiriAuto.ro