Renault, al patrulea producator mondial de autovehicule, a anuntat miercuri ca vanzarile totale pentru anul trecut au fost de peste 2,5 milioane unitati, in crestere cu 1,7% fata de anul 2004, informeaza Reuters. Pentru 2006, grupul francez estimeaza o crestere a vanzarilor, ca urmare a lansarii recente a modelului Clio III si a cererii ridicate pentru modelul Logan.

Pentru 2006, Renault se va concentra in principal catre clientii persoane fizice si firme mici si mijlocii, a declarat Patrick Blain, vicepresedinte al grupului, citat de Reuters.

Miercuri grupul francez a anuntat ca vanzarile totale pe anul trecut au depasit 2,5 milioane unitati, in crestere cu 1,7% fata de 2004. In Europa insa, vanzarile in 2005 au scazut cu 4,1 procente comparativ cu anult precedent.

"In acest context, prioritatea grupului Renault va ramane profitabilitatea", a mai precizat Patrick Blain, vicepresedinte companiei franceze.

Noul presedinte al Renault, Carlos Ghosn urmeaza sa dezvaluie strategia pe trei ani a companiei pe 9 februarie 2006.

Compania franceza care detine pachetul majoritar de actiuni la compania sud-coreeana Renault Samsung Motors si controleaza 44,4% din pachetul de actiuni al companiei japoneze Nissan, se asteapta ca vanzarile din afara granitelor Europei sa creasca gratie succesului modelului Logan.

In 2005, vanzarile la autovehiculele marca Renault au scazut cu 3,7 procente, in timp ce vanzarile marca Dacia au crescut cu 70 procente. Cele mai mari piete de desfacere pentru Renault sunt Franta, urmata de Spania, Marea Britanie si Germania.

Grupul francez a declarat ca in Europa de Vest, cel mai bine vandut model a fost Megane, cu 619.462 unitati, obtinand o pozitie de piata de 4,3 procente, devansand modelele Volkswagen Golf si Ford Focus. Pentru 2006, Patrick Blain estimeaza ca vanzarile vor creste datorita modelului Clio III, Megane restilizat si Laguna dotata cu noi motorizari.

Cele mai mari vanzari, insa, a mai precizat Blain vor veni din afara Europei, mentionand ca Renault a vandut 72% din masinile sale in afara Frantei.

Vicepresedintele grupului francez a atentionat ca vanzarile de pe piata din Spania au inceput sa scada la sfarsitul anului 2005, in timp ce Marea Britanie, de obicei o piata profitabila, a intrat pe acelasi trend descendent, lucru valabil si pentru Italia.

Potrivit analistilor, printre planurile de restructurare pe care urmeaza sa le anunte Ghosn in februarie se numara reducerea costurilor cu un miliard de euro, reducerea numarului de angajati cu pana la 10% si inchiderea unor unitati de productie, cele din Valladolid si Sandouville fiind cele mai vizate.