Grupul francez Carrefour a anuntat luni ca vanzarile pe piata chineza in anul 2005 au crescut cu 25 procente, aceeasi crestere fiind asteptata si pentru 2006, informeaza Reuters. Pentru Carrefour, China reprezinta a cincea mare piata din punctul de vedere al vanzarilor.

Jean Luc Chereau, presedinte al grupului Carrefour pentru China a declarat luni ca piata chineza este in prezent a cincea mare piata de desfacere pentru compania sa, informeaza Reuters.

Potrivit informatiilor Ministerului Comertului din China, Carrefour, al doilea retailer mondial, a inregistrat in 2004 o crestere a vanzarilor de 21 procente, pana la aproximativ 2 miliarde dolari.

Carrefour este primul grup european de distributie si al doilea pe plan mondial, cu peste 11.080 de magazine in 30 de tari, din care peste 868 de hypermarket-uri (date valabile la sfarsitul lunii decembrie 2004). In 2004, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de peste 90,6 miliarde euro.

Hyparlo, grup de distributie familial, franciza a grupului Carrefour a deschis in 2001 primul hypermarket in Romania. In luna februarie 2005, grupul Hyparlo a preluat controlul asupra filialei din Romania in proportie de 100%.