Se pare ca in ultimul timp Muzeul Luvru a inregistrat un numar insemnat de vizitatori si in urma succesului inregistrat de romanul lui Dan Brown, "Codul lui da Vinci". 7,3 milioane de vizitatori au trecut pragul muzeului in 2005 dupa ce in 2004 numarul acestora fusese de 6,7 milioane, atunci un record absolut.

Reprezentatii muzeului au declarat ca multi dintre cei veniti au fost influentati de cartea lui Dan Brown, iar lansarea filmului, care ar trebui sa aiba loc in acest an, ar putea duce la o crestere impresionanta a celor care vor sa cunoasca direct cadrul romanului.

Administratorul general al Muzeului Luvru, Didier Selles, le-a povestit

ziaristilor ca exista un adevarat "efect al Codului lui da Vinci".

Cartea lui Dan Brown, un titlu despre societati secrete, religie si

razbunare, s-a vandut in peste 20 de milioane de exemplare in intreaga lumea, fiind tradusa in 44 de limbi. Succesul s-a datorat in buna parte strategiei de marketing foarte bine coordonate. Cititorii s-au lasat sedusi nu doar de actiunea cartii, cat de incercarea autorului de a explora prin fictiune mistere: de la enigma zambetului de pe chipul celebrei Mona Lisa pana la Sfantul Graal.

Unele agentii de turism s-au adaptat si ofera deja trasee intitulate

"Codul lui da Vinci", care includ si vizite la Luvru.

Cu toate acestea, scepticii sunt de parere ca numarul sporit de vizitatori nu are de fapt nici o legatura cu mult mediatizatul roman, ci mai curand cu faptul ca in programul muzeului sunt oferite anumite facilitati, precum seratele de vineri seara, destinate persoanelor sub 26 de ani, dar si expozitii deosebite.

In paralel, mai multe dintre galeriile muzeului au fost deschise publicului, dupa ce in 2001 fusesera inchise pentru renovare.

Potrivit cifrelor oficiale, un sfert din turistii care ajung la Paris

viziteaza si Luvru.