General Motors Corporation (GM) a anuntat ca in 2005 compania a vandut pe piata chineza 665.000 de autovehicule, iar pentru 2006 se asteapta la o crestere a vanzarilor de aproximativ 15 procente, informeaza Reuters. In anul care tocmai a trecut, GM a obtinut in Asia vazari record de un milion de masini, compania inregistrand in China o crestere a vanzarilor de 35 procente.

Pentru GM, care in China opereaza in parteneriat cu producatorul local Shanghai Auto, vanzarile de pe piata chineza, in special la marca Buick, au fost o adevarata binecuvantare, tinand cont de faptul ca in State producatorul american a suferit destule pierderi.

"Scopul nostru a fost sa depasim pur si simplu piata", a declarat pentru Reuters, Troy Clarke, presedintele GM pentru Asia si Pacific.

In afara de General Motors, alti producatori din piata au anuntat ca in 2006 isi pun mari sperante in piata chineza.

Astfel, Wolfgang Bernhard, presedintele companiei germane Volkswagen, aflata si ea in parteneriat cu Shanghai Auto, a anuntat luni, ca pentru 2006 se asteapta la o crestere a vanzarilor de aproximativ 10 procente, precizand ca va reduce pretul la autovehicule, prin renuntarea la anumite facilitati ale masinilor care nu se muleaza pe cererea consumatorilor chinezi.

In 2005, Volkswagen a vandut doar 572.000 unitati in China, in scadere cu 12 procente fata de anul anterior.

Tot luni, al cincilea mare producator mondial de autoturisme, consortiul germano-american DaimlerChrysler, a anuntat ca in 2005 a depasit pentru prima oara pragul de patru milioane de masini vandute, cele mai profitabile divizii fiind Chrysler si Mercedes.

Dieter Zetsche, directorul executiv al grupului a declarat pentru Reuters ca principalele state in care compania se asteapta sa obtina vanzari semnificative in 2006 sunt India si China.