PepsiCo Inc. a anuntat marti ca in 2005 vanzarile din China, a doua piata ca marime din afara Statelor Unite ale Americii au crescut cu mai mult de 25 procente, aceeasi crestere fiind asteptata si pentru 2006, de vreme ce compania va investi si mai mult pe aceasta piata, informeaza Reuters.

"Asa cum sugereaza vanzarile in acest moment, in cinci ani China va reusi sa intreaca Mexicul si sa ajunga pe primul loc in topul locatiilor cu cele mai mari vanzari din afara Satelor Unite ale Americii", a declarat Achal Agarwal, vice-presedintele companiei PepsiCo pentru China, citat de Reuters.

Pentru a sustine aceasta crestere, PepsiCo. Inc., care rivalizeaza cu producatorul Coca-Cola Co. pe dinamica piata a Chinei, a anuntat marti ca, in urmatorii trei ani va investi 850 milioane de dolari in aceasta tara.

Intrebat de cresterea vanzarilor in 2005, Agarwal a declarat pentru Reuters: "peste 25 procente si speram la o crestere similara si in 2006".

Fara a furniza alte date financiare, Agarwal a precizat ca principala unitate a companiei din China, divizia de bauturi, a inregistrat vanzari de aproximativ un miliard dolari in 2005. Divizia de bauturi insumeaza peste 80% din vanzarile PepsiCo in China.

In urmatorii trei ani, PepsiCo va investi inca 850 milioane dolari in China, dupa ce pana in prezent compania a investit mai mult de un miliard pe piata chineza. Atat Pepsico cat si Coca-Cola si-au reorientat strategia de vanzari catre pietele emergente, in incercarea de a combate declinul inregistrat pe pietele din State, Germania si alte tari vest-europene.