GM a renuntat la cumpararea uzinei Daewoo de la Craiova, informeaza Forbes, care citeaza un interviu acordat in Financial Times, de Nick Reilly, directorul executiv al GM Daewoo, divizia pentru Coreea de Sud.

Potrivit declaratiilor facute de Reilly, GM nu are nevoie sa cumpere fabrica din Romania, insa doreste sa cumpere in continuare, anual, 60.000-70.000 de motoare produse la uzina din Romania, pentru ca apoi sa majoreze cantitatea la 100.000 de unitati.

Reilly a mai declarat ca spera ca guvernul roman, care se ocupa de vanzarea uzinei de la Craiova, se va asigura ca grupul care va cumpara fabrica sa pastreze livrarile de motoare catre Coreea de Sud. In acest sens, Reilly a precizat ca a purtat discutii si cu reprezentantii Ford si Renault-Nissan, posibilii cumparatori ai uzinei romanesti.

In acelasi interviu, Nick Reilly a mentionat ca este interesat de modernizarea capacitatilor de productie pentru motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri la Craiova, unde vor fi necesare investitii de zeci de milioane de dolari. Investitiile ar putea intampina piedici din cauza dificultatilor legate de incheierea unui acord intre GM si Ford.

La Daewoo Craiova, partea coreeana detine 51% din actiuni, iar Automobile Craiova detine restul de 49% din actiuni. La Automobile Craiova statul roman controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul roman a hotarat sa preia actiunile companiei sud-coreene la Daewoo Romania, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic.

Finalizarea negocierilor este asteptata pana la sfarsitul acestei luni, dupa ce coreenii au solicitat o amanare.

In luna noiembrie 2005, producatorul francez Renault a trimis o scrisoare de intentie catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), pentru achizitionarea uzinei Daewoo Craiova.

Compania franceza este interesata sa cumpere Daewoo Craiova pentru a-si mari capacitatea de productie a modelului Logan in Romania, model care impreuna cu Clio III au inregistrat cele mai mari cresteri la vanzari in anul 2005.