In ciuda imaginii de "rege al soselelor", se pare ca un SUV nu prea asigura protectia ocupantilor, chiar si in cazul unui impact posterior la o viteza modica, de numai 32 de km, iar leziunile suferite sunt la nivelul gatului si sunt grave.

Insurance Institute for Highway Safety a testat un numar de 44 SUV-uri si 15 camionete, pentru a vedea daca raspund normelor federale de siguranta rutiera, iar vestile sunt proaste: numai sase SUV-uri au trecut testul, in timp ce nicio camioneta nu a luat nota de trecere.

Tetierele masinilor testate nu au fost capabile sa isi protejeze ocupantii, din fericire in acest caz fiind vorba de manechine folosite in industria auto.

Mai multi producatori s-au aparat, sustinand ca masinile raspund normelor in vigoare, in timp ce altii au contestat rezultatele, care ar varia in functie de conditiile intalnite intr-un accident real, in care un SUV este lovit din spate de un alt automobil.

Printre automobilele care au ramas "repetente" la capitolul protectia gatului si a coloanei cervicale se numara modele ce urmeaza sa fie comercializate si in 2006.

Lista "repetentilor":

Acura MDX

BMW X3

BMW X5

Buick Rainier

Chevrolet TrailBlazer

GMC Envoy

Isuzu Ascender

Chrysler Pacifica

Ford Explorer

Mercury Mountaineer

Honda CR-V

Honda Element

Hyundai Santa Fe

Hyundai Tucson

Jeep Liberty

Kia Sorento

Kia Sportage

Lexus GX 470

Lexus RX 330

Nissan Xterra

Cadillac SRX

Jeep Wrangler

Mitsubishi Endeavor

Mitsubishi Montero

Suzuki Grand Vitara XL-7

Toyota 4Runner

Toyota Highlander.

Lista celor sase "premianti":

Ford Freestyle

Honda Pilot

Jeep Grand Cherokee

Land Rover LR3

Subaru Forester

Volvo XC90.

Articol integral in BaniiNostri