Piata serviciilor private de curierat va creste in 2006, urmand sa atinga o cifra totala de afaceri de circa 130 milioane de euro, cu peste 30 la suta mai mult fata de anul trecut, spun oficialii Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania.

"Este o crestere peste a PIB-ului Romaniei si care se va mentine in acelasi ritm inca doi-trei ani. Trei sunt factorii care contribuie la aceasta crestere: sosesc noi firme straine, firmele actuale se dezvolta, apar firme autohtone. In consecinta, necesitatile de trafic sunt tot mai mari", a declarat pentru "Averea", secretarul general al AOCR, Octavian Badescu.

Nu numai companiile private se asteapta la crestere mare a pietei, ci si principalul operator de pe piata serviciilor postate din Romania: Compania Nationala Posta Romana.

"Pentru anul 2006, Posta Romana si-a propus o crestere cu 50% a trimiterilor postale de tip curierat fata de anul trecut: 20% din cresterea naturala a pietei, iar 30% din dezvoltarea unor pachete de servicii. Potentialul de crestere a pietei de curierat este foarte mare, in special pentru piata de direct mail, publicitate si vanzari la distanta.

Aceasta presupune dezvoltarea unor pachete constituite din servicii de corespondenta, mesagerie, servicii financiare", ne-a declarat Cristian Buciu, director Directia Exploatare Postala din cadrul Postei Romane.

Si Posta Romana, si firmele private cred ca ritmul de crestere a serviciilor de curierat se va mentine ridicat in urmatorii doi-trei ani. "Integrarea in Uniunea Europeana va determina, pe de o parte, cresterea traficului de curierat international, iar pe de alta parte, va aduce noi companii in Romania" ne spune Octavian Badescu.

Cei care apeleaza cel mai des la serviciile curierilor rapizi sunt, potrivit unor studii de piata, bancile, firmele de consultanta, cele de asigurari, furnizorii de telefonie mobila si companiile care fac importuri auto.

O piata cu potential

Badescu spune ca piata romaneasca nu si-a atins inca limitele, dand exemple ale tarilor din jurul nostru: Ungaria, cu o populatie de doua ori mari mica, a avut o piata de curierat de 150 milioane euro, Turcia cu o populatie dubla, are o piata de 10 ori mari decat a noastra.

Cifrele par sa dea dreptate optimismului firmelor de curierat: in 2005 fiind raportate cresteri la volumul de expedieri cu aproximativ 20%, cele 20 de companii private reusind sa atinga o cifra de afaceri de circa 100 milioane de euro.

Pe segmentul firmelor private, piata serviciilor de curierat este impartita pe trei segmente, in functie de aria de specializare a companiilor: firme specializate pe livrari in Bucuresti (livrari imediate sau a doua zi), companii specializate pe livrari in orasele tarii si companii specializate pe expedieri internationale.

Posta Romana are doua servicii, clasificate in functie de rapiditatea transmiterelor: Prioripost si Ultrapost.

Caracteristica pietei de curierat, care a permis dezvoltarea acesteia si intrarea unor operatori privati internationali, este aceea ca se adreseaza segementului urban si persoanelor juridice.

Articol integral in Averea