Finantare pentru proiecte in domeniul transporturilor

de     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2006, 0:00



La sfarsitul anului trecut Ministerului Transporturilor a semnat acorduri de imprumut de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) pentru finantarea uonr proiecte din domeniul transporturilor. Este vorba de proiecte de constructie si modernizare in sectorul rutier, feroviar si aeroportuar.


Proiectul de constructie a variantei ocolitoare a municipiului Constanta

Costul total al Proiectului (exclusiv TVA si achizitii teren) este estimat la circa 212.24 mil EUR, la care BERD participa cu un imprumut in valoare de 145 milioane Euro echivalent. Guvernul Romaniei va cofinanta Proiectul de la bugetul de stat, prin bugetul MTCT, cu 67,24 MEUR. Imprumutul BERD este denominat in EUR pentru suma de 88,79 mil.

EUR si moneda nationala (RON) pentru suma de 56,21 mil. echivalent EUR.
Perioada de rambursare a imprumutului este 16 ani, din care 4 ani perioada de gratie.
Proiectul are urmatoarele obiective esentiale:
- Constructia unei noi variante de ocolire a municipiului Constanta, care face parte din Coridorul IV Pan European (22,165 km);
- reabilitarea a zece poduri importante/strategice in judetul Constanta;
- reconstructia a 120 obiective (sectoare de drum si poduri) afectate de inundatiile din perioada aprilie – iulie 2005;
- proiect tehnic detaliat, asistenta privind achizitiile si supervizarea lucrarilor de constructie;
- asistenta tehnica si legala pentru achizitia de terenuri;
- servicii de consultanta pentru dezvoltarea unui contract pilot de Operare si Intretinere (O&I) pe baza criteriilor de performanta pentru o zona din reteaua de drumuri nationale.
Se anticipeaza ca Proiectul va fi finalizat pana la data de 31 decembrie 2010.


Proiect de modernizare a retelei energetice feroviare

Valoarea imprumutului este de 22,5 milioane EUR, urmand a finanta 100% costul total al proiectului, exclusiv impozitele si taxele datorate in cadrul Proiectului, care urmeaza a fi finantate de la bugetul de stat.
Perioada de rambursare a imprumutului este 12 ani, din care 4 ani perioada de gratie.
Proiectul are urmatoarele obiective esentiale:
- Achizitionarea si instalarea de echipament de furnizare a energiei de tractiune de cale;
- Furnizarea de vehicule catenare;
- Supravegherea desfasurarii contractului cu privire la obiectivele mai sus mentionate.
Se anticipeaza ca Proiectul va fi finalizat pana la data de 1 septembrie 2009.

Pentru anul 2006, BERD si MTCT au in vedere semnarea unor Acorduri de Imprumut pentru finantarea urmatoarelor proiecte, nelimitandu-se la acestea:

1. Proiect de privatizare si dezvoltare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti
Acest proiect este format din mai multe sub-proiecte pentru care se are in vedere semnarea unuia sau mai multor Acorduri de Imprumut, si anume:
- Proiect de modernizare a AIHCB , etapa a IIIa – valoare estimata 43,185 MEUR
- Statie de distributie 20 KV – valoare estimata 2,6 MEUR
- Platforma de degivrare – valoare estimata 0,9 MEUR
- Parcare multietajata – valoare estimata 8 MEUR
Banca este dispusa sa finanteze pana la 85% din costurile eligibile ale acestor proiecte.

2. Proiect de privatizare a CFR Marfa
Banca isi manifesta interesul de a contribui la procesului de privatizare a companiei CFR Marfa.

3. Achizitionarea/modernizarea/reabilitarea de material rulant pentru CFR Calatori si CFR Marfa
In masura in care MTCT va solicita implementarea unui astfel de proiect, BERD isi manifesta interesul pentru finantarea acestuia.

4. Proiect pilot in regim de parteneriat public privat pentru sectorul rutier
In data de 18 octombrie 2005, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), a organizat o intalnire cu MTCT si MFP, Banca Mondiala, Fondul Monetar International (FMI) si Delegatia Comisiei Europene in vederea stabilirii unui Grup de Lucru PPP care sa pregateasca un proiect pilot in regim PPP pentru sectorul rutier.

La aceasta sedinta s-a stabilit componenta grupului de lucru, s-a discutat agenda urmatoarelor intalniri si s-a stabilit angajamentul Guvernului pentru inceperea derularii unui proiect pilot PPP de succes in domeniul drumurilor, in Romania, in anumite conditii si in anumiti termeni.
Pe data de 6 decembrie 2005 a avut loc a doua sedinta a grupului de lucru, in cadrul careia au fost prezentate cerintele FMI si EUROSTAT pentru ca un Proiect PPP sa fie clasificat "off balance".

Au fost de asemenea prezentate posibilele finantari nerambursabile din partea Uniunii Europene pentru pregatirea proiectelor PPP prin programul PHARE sau ISPA.
Grupul de lucru a luat cunostinta de aspectele legate de combinarea granturilor de investitii in PPP-uri.

S-a decis ca urmatoarea sedinta a acestui grup sa aiba loc pe data de 16 decembrie 2005, la sediul BERD din Bucuresti. Agenda a inclus prezentarile BEI si BERD privind abordarile folosite de acestia si experienta lor in proiectele PPP din domeniul rutier.

In data de 11 ianuarie 2006, la sediul MTCT a avut loc o noua intalnire a grupului de lucru si a fost transmis grupului de lucru decizia luata de ministrul Gheorghe Dobre ca proiectul pilot sa fie "tronsonul Comarnic – Brasov" din cadrul autostrazii Bucuresti - Brasov.

S-a solicitat intocmirea unui calendar al proiectului astfel incat lansarea lui sa se faca cat mai urgent posibil.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


110 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by