Anul 2006 transforma Bucurestiul intr-un urias santier. Municipalitatea demareaza o serie de lucrari de anvergura la infrastructura: incep lucrarile la Pasajul de la Basarab, modernizarea a peste 1.800 de strazi periferice atat din zona de nord a Capitalei, cat si din sud, se fac pasaje subterane, se construiesc noi parcari.

Lucrarile vor fi efectuate si de Primaria Capitalei, dar si de cele de sector. "Trebuie sa intervenim la toate pasajele din Capitala, incepand cu Pasajul Victoria si cu Pasajul Marasesti.

si Pasajul Grant trebuie sa intre in reparatii, dar acest lucru este imposibil, deocamdata, din cauza ca, in conditiile in care se circula acum, deplasarea cu autoturismele in acea parte a Bucurestiului ar fi blocata", ne-a declarat viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu.

Acesta a precizat ca autoritatile vor fi cu ochii pe constructori, deoarece s-a descoperit ca la Pasajul Marasesti calitatea betonului folosit a fost de trei ori mai proasta decat se angajasera executantii lucrarii.

Bucurestiul are banii - obtinuti din emisiunea de eurobonduri (500 milioane de euro) si dintr-un credit de la Banca Europeana de Investitii (475 milioane de euro).

Vor fi investite, din banii municipalitatii, 475 milioane de euro pentru refacerea strazilor periferice ale orasului, lipsite in prezent de utilitati publice (apa, canal, asfalt, retele electrice, gaze).

Municipalitatea promite sa realizeze si un studiu pentru managementul traficului, care presupune largirea a peste o suta de intersectii din zona centrala a Capitalei, dar si realizarea unei noi artere de penetratie din centru catre zona de sud-vest a orasului (Piata Victoriei - Buzesti - Berzei - Uranus).

Daca in sectoarele 1, 4 si 5, primarii Andrei Chiliman, Adrian Inimaroiu, respectiv Marian Vanghelie se concentreaza pe realizarea retelelor de apa-canal-asfalt, pentru primarii de la sectoarele 2 si 3 construirea de locuinte este prioritatea numarul 1.

Incep lucrarile de construire la pasajul de la Basarab, la parking-ul de la Gara de Nord sau cele pentru viabilizarea terenurilor virane si modernizarea de strazi.

Locatiile celor 23 de pasaje supra si subterane:

Piata Garii de Nord, Piata Ateneului Roman, Piata Obor, Piata Sudului, str.

Edgar Quinet, Piata Salii Palatului, Piata Amzei, Piata Presei Libere, Piata Domenii, Piata Valter Maracineanu, Piata Hurmuzachi, Piata Dorobanti, Parcul Herastrau-Pavilion H, Esplanada Gara Baneasa, Piata Alba Iulia, sos. stefan cel Mare - Blocul Perla, Restaurantul Pescarus, Bd.

Magheru (magazinul Eva), Muzeul taranului Roman, Piata Charles de Gaulle, soseaua stefan cel Mare-Aleea Circului, str. Barbu-Vacarescu - Bd. Lacul Tei si Piata Universitatii.

Articol integral in Adevarul