Tot mai multi proprietari de pensiuni agroturistice se indeparteaza de conceptul initial incercand sa imite modul de gazduire hoteliera, spune directorul de marketing al Agentiei de Turism Pan Travel din Cluj, Andrei Mahalnischi, citat de Rompres.

„In multe zone, mai ales la Bran, agroturismul are un pronuntat caracter comercial, totul in dauna traditiilor locului. Este o tendinta generata atat de cerintele turistilor romani care vor o vacanta la tara in conditii de confort hotelier, cat si de nepriceperea unor proprietari de pensiuni in a-si pune in valoare afacerea.

Strainii vin pentru a vedea obiceiurile unei zone, pentru a cunoaste locuri noi si pentru a se integra unei anume comunitati. Aceasta trebuie sa fie adevarata vacanta la tara, organizata prin Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural", a spus Mahalnischi.

Mai multi reprezentanti ai agentiilor de turism, care au programe comune cu ANTREC, au sesizat ca exista pericolul pierderii identitatii culturale tocmai prin indepartarea de traditii. „Nu poti sa simti, sa cunosti Bucovina intr-o pensiune construita cu arhitectura stilizata, cu marmura si termopan.

Turistul roman sau strain vine nu doar sa manance si sa asculte muzica moderna", a spus Mahalnischi.

Minimarket agroturistic

ANTREC a lansat saptamana trecuta un concept similar cu targul de turism, dar adaptat ofertelor rurale, intitulat minimarket. Promovarea turismului rural prin conceptul de minimarket este, in esenta, un mod nou de a relansa traditiile unei regiuni, a spus Marilena Stoian, presedintele ANTREC.

Articol integral in EVZ