Vanzarile companiei germane de tip do-it-yourself Praktiker au crescut anul trecut cu 3,4%, la 3,03 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari), ca urmare a dezvoltarii activitatilor din strainatate, in special a celor din Europa de Est, transmite Reuters.

Vanzarile totale realizate de companie in strainatate au crescut cu 12,3%, avansul fiind generat in special de extinderea activitatilor in Romania si Bulgaria.

„Printr-o strategie agresiva a preturilor, am fost capabili sa ne consolidam pozitia pe piata din Germania", a declarat Wolfgang Werner, director executiv al Praktiker, care a adaugat ca si in Europa de Est „au fost obtinute rezultate excelente". Praktiker a informat ca vanzarile realizate in strainatate au avansat cu 3,9%, iar cele din Germania cu 0,7%.

In ultimul trimestru al anului trecut, vanzarile Praktiker au atins 717 milioane euro. Compania Praktiker obtine circa un sfert din venituri din activitatile desfasurate in strainatate. Din numarul total de 340 de magazine Praktiker, 275 se afla in Germania si 65 in strainatate. Comparativ cu anul trecut, numarul de magazine Praktiker a crescut cu cinci.

In Europa de Est au avut loc opt inaugurari - patru in Romania, trei in Bulgaria si una in Polonia, care au contrastat cu patru inchideri, o externalizare si o inaugurare in Germania.

Prezenta in Romania din toamna anului 2002, Praktiker a deschis in 2005 magazine la Oradea, Constanta, Craiova si Arad, reteaua incluzand deja unitati in Bucuresti (doua), Ploiesti, Brasov, Timisoara, Cluj-Napoca, Bacau. Praktiker isi propune sa deschida, in Romania, un numar de 15 magazine.

Articol integral in Averea