Cazinourile din Monte Carlo au de azi un rival, roata de la ruleta fiind concurata de prima etapa a Mondialelor de raliuri.

Cu o fata schimbata total, odata cu retragerea din concurs a echipelor Citroën, Peugeot si Mitsubishi, sezonul 2006 al Campionatului Mondial de Raliuri debuteaza azi cu traditionalele etape din Monte Carlo, proba din Principat, cea mai veche din calendar, aflindu-se la cea de-a 74-a editie.

Loeb, iar favorit

Pilotii sint insa aproape aceiasi ca in anii anteriori, in frunte cu dublul campion mondial en-titre, alsacianul Sebastien Loeb, care va concura pentru Kronos, o echipa privata, inregistrata in Belgia.

Ca si anul trecut, Loeb va pilota o masina Citroën Xsara, insa aceasta nu va mai fi rosie, ci albastra, in timp ce doi dintre marii sai rivali, Marcus Gronhölm si Petter Solberg, vor avea la dispozitie un Ford Focus imbunatatit si, respectiv, un nou automobil Subaru Impreza.

„Mereu sint aceiasi rivali - Gronholm si Solberg", declara Loeb pe site-ul sau de internet. „Ei doi vor fi principalii mei adversari in acest raliu, si in toate rundele din campionat, in 2006.

Insa, cu noile reguli din acest an, sint totusi si necunoscute" .Loeb a vorbit si despre faptul ca ar putea sa doboare noi recorduri in campionatul mondial, aflindu-se foarte aproape de Carlos Sainz, care detine 26 de victorii in cariera. De partea cealalta, Gronholm spune ca, desi testele au mers bine, nu se simte in elementul sau la Monte Carlo.

„Raliul este unul istoric si trebuie neaparat sa faca parte din campionat, insa nu e nici pe departe printre favoritele mele. Este infricosator sa iei startul pe o proba de la care nu sti la ce sa te astepti! Poti intilni asfalt, gheata si zapada", a adaugat Gronholm, care se va afla la cea de-a saptea participare in acest raliu.

Cu toate ca Monte Carlo este o proba pe asfalt, pilotii intimpina mari dificultati din cauza zapezii, prezenta in strat de 25 de centimetri pe faimoasele Col de Couillole si Col de Turini, unde se va naviga duminica.

Articol integral in Cotidianul