Preturile carburantilor vor decide masinile viitorului

de     Cotidianul
Vineri, 20 ianuarie 2006, 0:00



Hibrizii si masinile care consuma putin vor depasi in vinzari modelele clasice in urmatorii cinci ani. Asteptarile oficialilor companiilor auto au la baza ingrijorarile fata de evolutia preturilor benzinei.

Reprezentantii producatorilor si furnizorilor auto se asteapta ca vehiculele hibride echipate cu motor electric si masinile mici care consuma putin combustibil vor depasi succesul vinzarilor inregistrate, in prezent, de autovehiculele de lux.

In urmatorii cinci ani, vinzarile de SUV-uri (Sport Utility Vehicles), pick-up-uri si limuzine vor incetini din cauza ingrijorarilor privind fluctuatiile pretului benzinei.

Potrivit studiului realizat de KPMG, 80% dintre cei intervievati estimeaza o crestere a cotei de piata a hibrizilor in urmatorii ani. Numarul lor a crescut cu 6% fata de 2004. Segmentul masinilor mici se bucura de aceeasi incredere in ochii expertilor.

In acelasi timp, doar 35% dintre respondenti au mizat pe o crestere a cotei de piata a autovehiculelor de lux. Increderea in potentialul acestei piete a scazut cu 13%, anul trecut, comparativ cu 2003. Un procentaj similar a fost acordat de sustinatorii segmentului SUV.

Diferente regionale

Mai mult de jumatate dintre reprezentantii companiilor auto din Europa si Asia au declarat ca se asteapta la o urcare a cotei de piata a SUV-urilor. In schimb, doar 6% dintre oficialii nord-americani au inclinat spre cresterea acestui segment in urmatorii cinci ani.

Per ansamblu, nord-americanii s-au declarat mai putin optimisti in privinta potentialului de crestere a sectorului de lux. Asiaticii au fost singurii care au intrevazut o urcare spectaculoasa a pick-up-urilor. Firma de consultanta si audit KPMG a realizat acest studiu la sfirsitul anului trecut. Esantionul a cuprins 140 de directori din cadrul a 35 de constructori auto si 105 furnizori.

Aproximativ 20% dintre respondenti au declarat ca se asteapta ca masinile economice, din punct de vedere al consumului de combustibil, sa atraga tot mai multi clienti.

„Cresterea preturilor internationale la carburanti dupa producerea uraganului Katrina a lasat o anumita perceptie in mintea consumatorilor", a spus Betsy Mete, partener in cadrul KPMG.

Articol integral in Cotidianul








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


70 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by