Cu doua probe speciale neutralizate in prima zi a intrecerii si o a treia anulata simbata, in etapa a doua, Raliul Monte Carlo nu este un exemplu in materie de organizare. Pe chiar prima speciala a intrecerii, numai campionul Sebastien Loeb a putut lua startul la ora programata in prima proba cronometrata a competitiei monegasce.

Apoi, rivalii au ajuns in intirziere la startul celei dintii speciale, din cauza blocajelor cauzate de masinile spectatorilor, parcate alandala pe marginea soselei. Colac peste pupa za, dupa trecerea primilor 11 bolizi, speciala a fost definitiv blocata in momentul in care un camion a inceput sa coboare in sens invers!

"Ce porcarie! E o degringolada totala! Oamenii sint indisciplinati si parcheaza aiurea. Nu mai inaintam decit pe o singura banda, pe soselele astea si asa gituite. Toata chestia asta e vina jandarmeriei. N-au avut suficienti oameni. Trebuiau sa blocheze accesul pe probe la trei dimineata.

Sau sa instaureze un sens unic de mers", a tunat Herve Panizzi, fratele si copilotul veteranului Gilles, multiplu invingator la Monte Carlo.

"E scandalos! Sint curios sa vad in ce stare isi vor regasi masinile spectatorii inconstienti" a izbucnit si belgianul Pieter Tsjoen. "Ma gindesc, de asemenea, la toti pilotii amatori care cheltuie o gramada de bani pentru a rula si carora li se amputeaza astfel o treime din raliu (n.r. - trei probe speciale din 18 programate)".

Chiar si in aceste conditii insa, viitorul raliului nu pare pus in pericol. Caci, victima a propriei notorietati si a traditiei, Monte Carlo continua sa reprezinte o etapa de legenda a Mondialului de Raliuri.

"Si un postas pe bicicleta ar fi putut bloca totul"

In schimb, Marc Duez, belgianul angajat ca pilot al masinii de deschidere, a sarit in apararea organizatorilor: "Vina nu apartine organizatorilor, ci celor de la Federatia Internationala de Automobilism" (FIA).

Forul mondial a impus concentrarea probelor speciale intr-un perimetru restrins si, spre exemplu, in prima zi a Raliului Monte Carlo, distanta maxima intre probele speciale era de numai 25 de kilometri. De aici a rezultat si concentrarea de fani de pe marginile traseului.

"In plus, acum exista o multime de logistica, de corturi VIP, de semi-remorci care trebuie deplasate. In aceste conditii, pe urcarea spre Saint-Sauveur, un singur postas pe bicicleta ar fi reusit sa blocheze totul si sa creeze panica", a incheiat veteranul Duez, care activeaza inca in campionatul de anduranta FIA GT.