Mitsubishi Motors Europe a realizat un total de 265.685 unitati vandute in anul calendaristic 2005, aceasta cifra reprezentand o crestere de 17,7% fata de vanzarile din 2004 (225.826 unitati). Este al doilea an consecutiv de crestere, depasindu-se totodata si obiectivul propus de 260.000 unitati.

Pentru Mitsubishi Motors Europe si cei 36 de distribuitori ai sai, anul 2005 a constituit confirmarea dezvoltarii afacerii Misubishi Motors in zona: Rusia: Prin vanzarea a 55.148 de unitati (crestere de 84%) in 2005, Rusia a devenit piata de desfacere numarul unu pentru Mitsubishi in Europa.

O importanta deosebita in realizarea acestei performante a avut succesul modelului Lancer. Adaptat perfect necesitatilor clientilor rusi, modelul a primit in luna aprilie premiul Masina Anului 2005 in Rusia. De asemenea, a devenit masina de import numarul 1 in Rusia, depasind ca cifra de vanzari modelele leadere in anii trecuti (Hyundai Accent, Daewoo Nexia si Ford Focus), toate produse local.

Aceste realizari s-au bazat de asemenea si pe modelul L200 care a fost votat SUV-ul anului 2005 in segmentul pick-up, si de Lancer Evolution VIII care a devenit cea mai populara masina in segmentul sport.

Top-ul distribuitorilor s-a intocmit in ultimii cativa ani si s-a definit clar in acest an: Rusia, Germania, U.K.

In paralel cu realizarile din Rusia, Germania a realizat un varf de vanzari istoric: 43.263 unitati (crestere de 22%). Aceasta revenire a fost posibila datorita a doi factori foarte importanti: perceptia pozitiva a modelului Colt pe piata germana si recastigarea increderii clientilor germani in marca Mitsubishi dupa retragerea Daimler-Chrysler din aprilie 2004.

Pe piata dificila din Marea Britanie (in scadere cu 5%) Mitsubishi Motors a inregistrat un record de vanzari al tuturor timpurilor cu 38.941 unitati in 2005 (mai mult cu 9% fata de anul trecut). Acesta este cel de-al cincilea an consecutiv de crestere, cumulat in aceasta perioada, Mitsubishi Motors UK inregistrand o crestere de 112%.

Introducerea modelelor noi in 2005 a jucat un rol important in cresterea vanzarilor (Lancer, Colt CZ3/ CZT), in timp ce modelele cunoscute au adus si ele vanzari importante.

In segmentul SUV-urilor, de exemplu, Pajero a ramas cel mai bine vandut model japonez 4X4, depasind Mercedes M Classe, Jeep Grand Cherokee si Volkswagen Touareg.

Mitsubishi L200 ramane cel mai bine vandut model Mitsubishi, cu 12.026 unitati, continuand sa domine segmentul pick-up, cu o cota de piata de 35%, cu mult inaintea concurentului sau Nissan care are o cota de 27%.

Vanzarile in Europa de sud-est

Romania: (1.251 unitati vandute, crestere de 66%) Segmentul de turisme a crescut considerabil fata de anii anteriori (257.64%), in mare parte datorita succesului modelului Colt care a castigat in 2005 titlul de "Masina Anului in Romania".

L200, Outlander si Lancer sunt de asemenea modele al caror potential a inceput sa fie exploatat corect, si au inregistrat cresteri semnificative fata de anii precedenti.

Turcia (7.241 unitati, crestere de 31%) Cele mai bine vandute modele Mitsubishi Motors au fost L200, L300, Colt si Lancer.

Ucraina: (7.181 unitati vandute, crestere de 23%) Mitsubishi Motors ramane numarul unu pe piata, relansat de succesul modelelor Lancer, Outlander si Pajero Sport.

Grecia: (6.415 unitati, crestere de 11%) Volumele au fost realizate prin modelul Colt iar plusul de imagine a venit de la modele precum Lancer Evolution si Colt CZT.

Israel: (5.918 unitati vandute, crestere de 6%) Lancer este unul dintre cei mai importanti jucatori din segment (4.600 unitati), in timp ce Grandis si Outlander au inregistrat cresteri importante in 2005. L200 si Pajero au de asemenea o pozitie buna pe piata.

Tarile din zona Baltica: O combinatie dintre cresterea totala a pietei, popularitatea modelelor asiatice si reteaua de distribuitori Mitsubishi Motors plasati in asa fel incat sa maximizeze potentialul de crestere, a condus la o crestere totala de 60% in zona.

Vanzarile in Europa de vest

In Italia vanzarile au crescut cu 6%, la 16.050 unitati iar cota de piata cu 0.7%. Lansarea noilor modele (Colt CZ3/Colt CZT, Grandis DI-D) impreuna cu activitatile sustinute de marketing au facut posibila realizarea acestor rezultate.

In Suedia, Mitsubishi Motors si-a restabilit pozitia ferma pe piata. In aceasta piata foarte profilata, cu pretentii foarte mari, Mitsubishi Motors si-a imbunatatit rezultatele vanzarilor cu 15%, ajungand la 5.262 unitati,in mod special cu modelele Outlander Turbo, Lancer Evolution sau Colt CZT.

Olanda, tara unde a luat nastere Mitsubishi Motors Europe, ramane pe locul 7 in topul vanzarilor, cu 8.745 unitati, imediat dupa Franta, in timp ce Danemarca a terminat anul trecut cu o crestere de 23%.