Din cauza restrictionarii pe DN1 a autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, iar pe DN7 a autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone si inutilizarii in conditii normale a DN 1A, fiind o adevarata aventura si un curaj foarte mare din partea soferilor in a folosi aceasta ruta, operatorii de transport inregistreaza pierderi semnificative

privind consumul de combustibil din cauza utilizarii drumurilor ocolitoare, dar si a depasirii termenelor de livrare. Prin folosirea acestor rute, distantele parcurse cresc cu aproximativ 40%, deci implicit si consumul de motorina.

La aceste costuri se adauga si pierderile cauzate de conditiile meteo firmelor de transport, care pot varia foarte mult in functie de structura parcului, vechimea si numarul de solicitari pe care acestea le au intr-o anumita perioada de timp.

Astfel ca, daca ar fi sa se exprime in procente si ca o medie generala, pierderile unei companii de transport pot oscila intre 20-30% din valoarea castigurilor realizate de o firma care efectueaza un transport national.

In plus, pentru o singura zi, operatorii de transport pot sa aiba pierderi suficient de mari daca autocamioanele sunt achizitionate in leasing, unde fiecare 24 de ore de neutilizare a camionului reprezinta pierderi.

Trebuie totusi avut in vedere faptul ca din cauza unor astfel de intarzieri de nefunctionare/nerulare a camioanelor exista anumite costuri de timp care nu pot fi recuperate in nici un fel, ca de exemplu: costul rovinietei, unde fiecare zi de neutiliare a infrastructurii rutiere este platita.

Singurele costuri care pot fi diminuate in timpul unei astfel de zile sunt cele care implica motorina si reparatiile la service.