Contestatar al politicii duse de presedintele Max Mosley, francezul Jacques Regis a renuntat la functia de sef al Comisiei de Raliuri din cadrul FIA. Este, in mod evident, un prim semn ca politica forului mondial in legatura cu WRC e un esec lamentabil. Decizia oficialului din Hexagon urmeaza sa fie ratificata la mijlocul lunii martie.

Fara a furniza un motiv oficial, francezul Jacques Regis si-a dat demisia, marti, din functia de presedinte al Comisiei de Raliuri, in cadrul Federatiei Internationale a Automobilului (FIA), post pe care-l ocupa din decembrie 2004 incoace. Conform comunicatului emis de forul mondial, demisia a avut loc ca urmare a "unui acord mutual cu FIA".

O varianta cel putin surprinza toare, daca tinem cont de faptul ca francezul, care isi va pastra functia de vicepresedinte al FIA, s-a numarat, in urma cu un an si jumatate, printre cei mai virulenti contestatari ai politicii duse de presedintele Max Mosley, ba chiar fusese vazut drept un posibil inlocuitor al acestuia din urma.

Mosley insa i-a pasat lui Regis responsabilitatea Campionatului Mondial de Raliuri, iar securea razboiului a fost, aparent, ingropata.

In fapt, misiunea francezului avea sa se dovedeasca dificila, daca nu imposibila. In conditiile in care FIA a bulversat regulamentele pina la inceputul lui 2008, marii constructori au dezertat Mondialul de Raliuri, iar Jacques Regis a fost insarcinat sa readuca marile concerne auto in WRC.

In fata unui platou 2006 saracacios, cu doar doua echipe de uzina (Subaru si Ford), macinat de prevederi regulamentare aberante (vezi sistemul SupeRally, ce a generat un adevarat scandal in Raliul Monte Carlo), francezul a esuat in misiunea sa.

Si, cum numele sau era in joc, a preferat, la 61 de ani, sa se retraga pe proprietatea pe care o detine in Insulele Mauritiu. Decizia sa de a renuta la fotoliul Comisiei de Raliuri din cadrul FIA va fi ratificata de Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor, a carui proxima sedinta va avea loc pe 22 martie, la Paris.

Pentru moment, FIA nu a facut public numele inlocuitorului lui Regis, in fruntea unui organism expus astazi tuturor criticilor. De altfel, Mosley va avea mari probleme sa gaseasca un candidat care sa accepte aceasta pozitie. Mai ales, acum, cind certitudinile lipsesc, marii constructori solicitind garantii privind coerenta programelor pentru a reveni in intreceri.