povestile cu mosnegi, solidaritate sau trenuri ale vietii si-au facut loc in topul reclamelor preferate de publicul autohton. Favoritele sint „Impreuna" de la Connex-Vodafone, „Nebunul" - Altex si „Unirea" lui Dorel.

Aproape 8.000 de romani au votat pe Internet cele mai bune reclame in cadrul BestAds 2006, eveniment organizat de IQads. Rezultatele partiale ale clasamentului arata nominalizarile publicului autohton la cinci categorii: campanii, spot TV, spot radio, print si cea mai buna coloana sonora a unui clip publicitar.

Cele mai multe voturi s-au indreptat inspre creatiile agentiilor Leo Burnett si McCann, mai ales inspre acelea premiate si la festivalurile de specialitate.

Ironie cu succes

Nebunul de la Altex, creat de Leo Burnett, este in topul preferintelor la categoria cel mai bun spot TV. „Halatul, halatul" este urmat indeaproape de clipul „Impreuna", produs de McCann pentru Connex-Vodafone. In clasamentul total insa, ironia si umorul cistiga detasat in fata emotiei publicitare. Din cele 23 de nominalizari, 16 mizeaza pe risul sanatos.

In afara de spotul Connex-Vodafone, „serioasele" votate de romani mai numara povestea Murfatlarului, realizata de NextCap, si spoturile BCR, pentru coloana sonora, realizate de Leo Burnett. „Cu exceptia cazului in care consumatorii obisnuiti pot alege ceva care nu este neaparat original, preferintele lor seamana cu acelea ale specialistilor.

Astfel, publicul mai reactioneaza la un joculet de cuvinte, la o chestie haioasa, la o melodie care ii gidila si care nu sint apreciate neaparat de o comisie de festival", sustine Bogdan Naumovici, director de creatie Leo Burnett.

Public si juriu

In aceeasi nota de ironie, Dorel si gasca lui Gogu conduc clasamentul la sectiunea campanii, cu 37% dintre preferintele autohtonilor. Un sfert dintre voturi s-a intors la turul de forta Connex-Vodafone, iar pe locul trei, umorul si-a primit iar partea, cu Bergenbier si prietenii informati.

Alte productii apreciate de spiritualitatea mioritica si nominalizate la mai multe categorii au fost „Dakino", realizata de Lowe, „MTV" - produsa de McCann, si „Prigatul" lui Leo Burnett. „Teoretic, e o diferenta foarte mare intre juriul de la festivalurile de publicitate si nominalizarile consumatorilor.

Juriul de specialitate este foarte exigent, publicul are criterii diferite si recepteaza altfel publicitatea. Juriul priveste produsul publicitar ca mesaj plus brand, da note pentru executie. Publicul e clar mai deschis la mesajele care il baga in seama. El le judeca in legatura cu reclamele dintr-un calup publicitar sau cu vecinele de revista", spune Mihai Coliban, director de creatie Lowe.

Articol integral in Cotidianul