Dacia Logan merge mai departe, noi versiuni urmand sa fie lansate in fiecare an, pentru a fi acoperita toata gama de autovehicule cerute de piata romaneasca, dar si de clientii din alte tari. Dupa lansarea versiunii diesel, o serie de informatii controversate legate de alte echipari sau caroserii si-au gasit locul atat in presa de la noi, cat si in cea europeana.

Unele date au fost ulterior dezmintite de reprezentantii uzinelor de la Colibasi, astfel ca o confirmare oficiala a evolutiei modelului ce a facut valva in industria auto mondiala era absolut necesara.

Agitatia impresionanta dinaintea momentului lansarii modelului de baza a fost suficient de sugestiva pentru a demonstra gradul ridicat de interes pe care acest automobil l-a starnit in toate mediile legate de industria auto.

Incepand cu opiniile scepticilor, care refuzau sa accepte posibilitatea construirii acestui vehicul ieftin, spatios si fiabil, si terminand cu numeroasele tentative de destabilizare a imaginii sale (a se citi "testul elanului"), comentatorii au trecut de la faza de neincredere la cea de contabilizare a numarului mare de masini vandute, si asta in doar doi-trei ani de la primul anunt facut de

cei de la Renault. Era evident faptul ca numai un alt model produs sub sigla Dacia ar mai fi putut starni in timp atentia pietei, insa iminenta versiune wagon (sau "break" daca isi va pastra denumirea traditionala) a pus din nou in miscare ziaristii auto.

Supozitiile despre cum va arata (de altfel, un exercitiu destul de simplu pentru o astfel de caroserie) s-au intetit in momentul in care s-a vehiculat ideea transformarii berlinei intr-un MPV.

Fara a sta pe ganduri, jurnalistii au preluat informatia nedigerata, neluand in calcul faptul ca transformarea unei masini cu patru usi (oricat de spatioasa ar fi ea) intr-un minivan este mult mai costisitoare decat si-ar putea imagina. Totul pornise de fapt de la zvonul ca break-ul ar putea avea o echipare cu 7 locuri, iar deductia 7 locuri = MPV le-a stat multora la indemana.

Pana la urma, break-ul s-a dovedit un clasic „station wagon", sau „estate" cum se numeste pe unele meleaguri, caroseria fiind realizata pur si simplu prin extensia portbagajului pana la nivelul plafonului.

Chiar daca inca nu au fost difuzate fotografii oficiale cu viitorul model, presa a continuat sa faca speculatii, recentele fotografii cu prototipul Logan Break, acoperit cu o prelata, fiind cele mai credibile imagini. A aparut si de aceasta data o fotografie trucata pe calculator, cu pretentii de imagine reala, dar care se apropie, cu siguranta, de felul in care va arata Dacia Logan Break.

Pana in acest moment, singurele informatii certe, confirmate de purtatorul de cuvant al uzinelor Dacia, Silviu Sepciu, sunt doar cele legate de data lansarii versiunii combi: octombrie 2006. Asta inseamna ca prezentarea modelului va avea loc cu o luna-doua inainte de lansare, dar nu este exclusa varianta expunerii sale la unul dintre saloanele auto de anul acesta, cel mai posibil Geneva.

In ceea ce priveste motorizarile „wagon"-ului, este de asteptat ca, pe langa actualul diesel prezent pe berlina, sa fie asortate noi propulsoare, mai puternice, capabile sa faca fata „suplimentului" de greutate ce apare in cazul unei astfel de caroserii.

107 cai-putere intr-o singura Dacie

Cealalta noutate a anului, mult mai importanta din punctul de vedere al cerintelor pietei si al orgoliului romanilor, va fi motorizarea de 1,6 litri 16V, o premiera pentru producatorul de la Colibasi.

Chiar daca motorul ce va fi folosit este unul conceput cu multi ani in urma (in linii mari va fi acelasi propulsor de pe Mégane 1), el va reprezenta primul motor din istoria Dacia cu o putere mai mare de 100 de cai.

Mai exact, informatiile oficiale arata ca puterea nominala a motorului va fi de 107 cai, la 5.800 de rotatii pe minut, asta insemnand printre altele un cuplu motor de circa 150 Nm, la 3.700-3.800 de rotatii pe minut, si o acceleratie de aproximativ 10 secunde, de la 0 la 100 km/h, daca tinem cont de faptul ca masele celor doua modele (Logan, respectiv Mégane 1) sunt apropiate.

Singurul element care ar mai lipsi din ecuatie este tipul cutiei de viteze ce va fi folosita, acest detaliu putand modifica destul de mult dinamica masinii. Aceasta lansare este, de asemenea, o certitudine, dar nu si momentul ei. Reprezentantii Dacia ne-au precizat ca motorizarea 1.6 16V va fi prezenta pe Logan inainte de lansarea versiunii break, perioada estimata fiind primavara lui 2006.

Daca lucrurile vor merge conform planului, peste doua-trei luni romanii amatori de performante (sa nu uitam ca foarte multi posesori de Dacii fac modificari la sistemele de injectie pentru a obtine o putere sporita a motoarelor cu 8 supape) isi vor putea etala muschii Loganului pe picior de egalitate cu alte modele produse in tarile occidentale.

Articol integral in Saptamana Financiara