Microsoft si Kaspersky Lab au remediat o eroare care le-a cauzat probleme semnificative unora dintre utilizatorii programului de securitate e-mail Antigen de la Microsoft.

Utilizatorii Antigen au inceput de marti sa primeasca din nou update-uri pentru antivirusul Kaspersky. Microsoft si Kaspersky au oprit temporar aceste update-uri, dupa ce un astfel de update a cauzat o serie de probleme saptamana trecuta, au declarat ieri reprezentantii Microsoft si ai Kaspersky.

„In ceea ce priveste ambele companii, problemele au fost rezolvate si lucrurile au revenit la normal", a declarat Steve Orenberg, presedintele diviziei din America de Nord a Kaspersky.

Problemele i-au lasat pe unii dintre utilizatori fara sisteme de e-mail functionale timp de 10 ore. Vina i-a apartinut unui update de rutina al motorului antivirus al Kaspersky, care a fost distribuit joi dimineata.

In aceeasi zi, Microsoft a oferit spre download versiunea anterioara a motorului antivirus, pentru ca utilizatorii sa poata remedia problema.

„Imediat ce am realizat faptul ca clientii nostri au experimentat probleme cu sistemele e-mail datorate update-ului Kaspersky, am colaborat cu cei de la Kaspersky si am putut defini, testa si oferi o solutie", se arata intr-un comunicat al Microsoft.

Antigen, pe care Microsoft l-a obtinut cand a achizitionat Sybari, utilizeaza mai multe motoare antivirus. Produsul este utilizat de aproximativ 10.000 de organizatii, doar unele dintre acestea utilizand engine-ul Kaspersky, au declarat reprezentantii Microsoft.

Oprirea update-urilor pentru motorul Kaspersky timp de cateva zile nu a insemnat ca utilizatorii au fost expusi, intrucat acestia erau protejati in continuare de celelalte engine-uri si update-uri. Antigen poate scana mesajele e-mail cu pana la cinci motoare antivirus simultan, conform Microsoft.