"Evenimentul zilei" incepe astazi o campanie impotriva publicitatii fara "P", care continua sa fie o problema in Romania, in principal din lipsa legislatiei.

Daca pentru audiovizual exista reglementari si sanctiuni pentru "scaparile" nemarcate, in presa scrisa, situatia se complica: nu exista reglementari, potrivit presedintelui Clubului Roman de Presa, Cristian Tudor Popescu.

Exceptie face publicitatea vanduta de institutiile publice, care sunt obligate nu doar sa marcheze articolul respectiv, dar si sa specifice de unde vin banii. Atat patronii din presa, cat si oamenii de afaceri pot profita nestingheriti de "vidul" legislativ.

Primii castiga pentru ca e vorba de bani mai multi, cei din a doua categorie pentru ca macar pot spera ca articolele elaborate de departamentele lor de relatii publice sa treaca drept materiale informative, scrise de jurnalisti impartiali.

Intre publicistic si publicitar

"Ziua" este singurul cotidian care si-a publicat pe site tarife diferentiate pentru advertoriale marcate sau nemarcate (http://www.ziua.net/adv.php). In caseta redactionala a acestui cotidian exista o mentiune privind textele insotite de "Profil economic", "Profil social" etc.

Directorul de vanzari de la „Ziua", Mihai Bratiloveanu, considera aceasta varianta corecta si crede ca niciun cititor nu poate fi indus in eroare. Din punctul sau de vedere, atat timp cat un material este marcat intr-o forma sau alta, este evident ca nu este un articol publicistic, ci publicitar.

Si in "Gandul" se intampla frecvent sa apara advertoriale fara a se specifica publicitate, dar care nu poarta semnatura vreunui redactor, sunt in chenar, poarta intr-un colt sigla companiei sau trec drept "Comunicat".

Cristian Tudor Popescu, directorul acestui cotidian, crede ca ar trebui sa se inteleaga doar din marcaj ca este vorba de publicitate, nicidecum de un articol obiectiv, scris in redactie.

Articol integral in EVZ