Delegatia Comisiei Europene a decernat joi, 16 martie 2006, premiile celei de a 4-a editii a concursului "Reporter European". Ceremonia a avut loc la hotelul Crowne Plaza in prezenta sefului Delegatiei CE la Bucuresti, Johnatan Scheele, si a ministrului Integrarii Europene, Anca Boagiu.

Au participat jurnalisti, diplomati, politicieni si oameni de afaceri.

Scopul acestui concurs este acela de a incuraja ziaristii sa contribuie la o mai larga dezbatere si analiza a temelor legate de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, dupa cum a mentionat si domnul Jonathan Scheele, seful Delegatiei Europene si gazda acestui eveniment "Dorim ca lumea sa afle nu numai doar ce poate si ce nu poate

sa faca dupa aderare, ci si de ce, cum si pentru ce. In aceasta seara vom premia articolele considerate de juriul independent cele mai bune analize legate de aderare, din cele inscrise la concursul "Reporter European" editia 2005. Ele au in comun un spirit critic robust, care ridica intrebari si ofera explicatii".

Premiul I a revenit domnului Octavian Jora, sef sectie externe revista Piata Financiara, pentru articolul „Romania in postul preaderarii"

Premiul al II-lea - George Damian, redactor si comentator politica externa al cotidianului Ziua, pentru editorialul „Romania-UE exceptia de la regula sau regula exceptiei"

Premiul al III- Oliver Kiss – editorialist la cotidianul de limba maghiara Szabadsag, pentru articolul: „Noi muncim, noi platim"

Premiul Special, in afara concursului, Camelia Malea – operator calculator, pentru eseul „Visul de a deveni european"

Juriul, compus din Mircea Vasilescu, Ioana Avadani, Cristina Guseth, Alexandru Lazescu si Anca Curigut, a prezentat urmatoarele motivatii pentru acordarea premiilor: (i) redarea dinamicii procesului de integrare in maniera argumentata (Premiul I); (ii) stilul direct si percutant si analiza taioasa (Premiul II); si (iii) cultivarea unui euroscepticism bine

argumentat (Premiul III). Juriul a dorit sa ofere si un Premiu Special, in afara concursului, doamnei Camelia Malea care, desi nu este jurnalist a sintetizat in chip inspirat, in eseul „Visul de a deveni european", cateva din aspiratiile si framantarile romanilor legate de procesul de conectare a tarii la spatiul european.

Evenimentul a fost organizat de Chelgate Romania, firma care gestioneaza programul de relatii cu media din cadrul strategiei de comunicare a Delegatiei Comisiei Europene in Romania.