Trei fabrici din Romania beneficiaza de credit cu buletinul

de     Cotidianul
Luni, 20 martie 2006, 0:00



Vinzarile de electrocasnice au atins anul trecut suma de un miliard de euro, insa cea mai mare parte a produselor comercializate pe piata romaneasca au fost aduse din import. Dupa ce inainte de 1990 electrocasnicele romanesti detineau monopolul absolut, acum situatia s-a schimbat, produsele fabricate in Romania reprezentind doar 7-8% din vinzarile totale de pe piata.

„Daca discutam despre produse electrocasnice fabricate in Romania, Altex comercializeaza in mod curent aragazuri Zanussi, fabricate la Satu Mare, si aparate frigorifice Arctic, produse la Gaesti. Aceste produse reprezinta aproximativ 7% din vinzarile companiei", ne-a declarat Dragos Sirbu, reprezentantul firmei Altex.

Marca autohtona poate asigura succesul

Fabricile romanesti de electrocasnice au fost preluate de firme straine. Daca Samus Satu Mare a fost cumparata de suedezii de la Electrolux, Arctic Gaesti a ajuns pe mina turcilor de la Arcelik.

Diferenta dintre ele consta in faptul ca Electrolux produce in Romania doar aragazuri Zanussi, care au ca destinatie intreaga Europa, in timp ce Arctic a pastrat marca, a incercat sa-si diversifice productia si s-a orientat cu preponderenta spre piata interna.

„Productia la fabrica Electrolux din Satu Mare vizeaza exclusiv productia de aragazuri, la aceasta fabrica fiind realizata o parte considerabila din productia de aragazuri Zanussi din Europa.

Fabrica de la Satu Mare are o piata de desfacere variata, iar productia se face atit pentru piata interna, cit si pentru piata externa (tarile baltice, Israel, Finlanda, Rusia, Suedia si Norvegia)", a precizat Carmen Georgescu, reprezentantul Electrolux. Spre deosebire de cei de la Electrolux, turcii de la Arcelik nu au neglijat piata interna, desi s-au orientat si catre export.

„Cu totii ne amintim ca, in 1989, Arctic era cunoscut drept un brand de frigidere care raspundea cerintelor pietei din acea perioada. Evident, schimbarile care au urmat si aparitia pietei concurentiale in Romania au impus adaptarea productiei la noile cerinte", a aratat Monica Iavorschi, director de marketing si vinzari al firmei Arctic.

Firma din Gaesti, consacrata in trecut prin frigiderele Arctic, a reusit sa se mentina cu un oarecare succes pe piata pentru ca si-a folosit marca deja cunoscuta chiar si pentru masini de spalat si aragazuri.

„Arctic se mindreste cu faptul ca este unul dintre putinele branduri romanesti care si-a cistigat in ultimii ani pozitia de leader pe piata romaneasca de electrocasnice", a precizat Monica Iavorschi.

Mai ieftin cu pina la 20%

Desi mai ieftine decit produsele importate, marcile romanesti nu s-au bucurat de increderea consumatorilor care au preferat produsele mai performante, aduse din import. „Diferenta de pret dintre produsele fabricate in Romania si cele straine este destul de mare. Cele straine sint mai scumpe in medie cu 5-20%", ne-a precizat Violeta Sirbu, director de marketing al companiei Flanco.

Totusi, exista unele deosebiri in functie de produsele comercializate si de performantele acestora. Potrivit datelor companiilor care vind produse electrocasnice, aparatele produse in Romania sint in general preferate de clientii de generatia a doua si a treia, provenind din orasele mici de provincie si din mediul rural.

„Aceasta, cu atit mai mult cu cit marci precum Arctic sau Samus Satu Mare, in regimul anterior, au fost producatori nationali, care au avut mai mult de 90% din piata romaneasca.

Exista insa si o alta categorie de clienti, cei care tin cont de serviciile suplimentare oferite de producatorii romani, cel mai important element pentru acestia fiind garantia extinsa la produsele vindute: doi-trei ani garantie la produsele romanesti, comparativ cu unu-doi ani garantie pentru produsele importate", a precizat reprezentantul Altex. •

Loganul e sustinut de tineri si pensionari

Spre deosebire de firmele de electrocasnice, fabrica de autoturisme Dacia din Pitesti a reusit sa se mentina pe piata si chiar sa cistige tot mai multi clienti, avind o cota de piata de 43,2%.

Desi multi romani au preferat dupa 1990 sa-si cumpere o masina straina, mai performanta, preturile mai reduse ale masinilor autohtone au constituit un atu important in favoarea acestora. O data cu lansarea pe piata a masinii Logan, vinzarile firmei au crescut semnificativ.
Artiicol integral in Cotidianul








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


376 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by