Romanii vorbesc cel mai mult lunea si miercurea la telefon, in timpul serviciului. Cel putin asa indica datele de monitorizare ale Romtelecom. In plus, spre deosebire de restul lumii civilizate, notiunea de responsabilitate este data putin la o parte in tara noastra, iar majoritatea discutiilor telefonice personale au loc pe banii companiilor.

„Vineri este la nivelul a 90% din media traficului inregistrat de luni pana joi, iar sambata si duminica – la 60%", spune Cristina Popescu, Media Relations Manager Corporate Affairs Division in cadrul Romtelecom. Potrivit reprezentantei Romtelecom, cele mai solicitate intervale orare sunt 9-12, 12-15 si 8-9.

Lunea e de inteles: oamenii isi povestesc aventurile de week-end si o fac de la prima ora, sa nu li se stearga probabil amintirile. Oricum, seara isi amintesc ceea ce dimineata au uitat, prilej de a mai da telefoane de completare.

„Ca regula, dimineata se inregistreaza convorbiri mai scurte, iar seara - mai lungi", mai spune managerul media al Romtelecom. Ca volum de minute, cea mai aglomerata perioada este intre orele 20 si 21, cand incepe perioada de tarif off peak, redus – 1 cent/minut pentru convorbirile locale si 4 centi/minut pentru convorbirile interjudetene.

„In aceasta perioada, volumul minutelor vorbite e cu 60% mai ridicat decat in intervalul 9-12", a mai afirmat Cristina Popescu. Ea spune ca, in weekend, volumul traficului ajunge la ceva mai mult de jumatate (60%) din traficul inregistrat intr-o zi obisnuita din cursul saptamanii.

Analistii din piata mai spun ca in timpul zilei e de presupus ca oamenii suna pentru a-si rezolva cate o problema, in vreme ce seara este dedicata discutiilor de socializare cu prietenii sau cu familia.

Citeste articolul complet in Gandul