Daca Steaua s-a calificat in semifinalele Cupei UEFA fara victorie in fata Rapidului, in meciul televiziunilor care au transmis cele doua partide, exista un castigator clar: Antena 1.

Cifrele de audienta si incasarile din publicitate arata ca Antena 1 a surclasat Realitatea TV. La toti indicatorii luati in calcul de Capital, diferentele sunt semnificative in favoarea postului din Baneasa, in ciuda faptului ca meciul Steaua – Rapid, difuzat de postul lui Vantu, avea o miza mai mare, in contextul scorului egal inregistrat in Giulesti.

Principala explicatie a victoriei Antenei 1 provine din acoperirea mai buna: cu aproximativ 10% mai mare la nivel national si urban si cu circa 15% in rural. Sondajele de audienta arata ca meciul tur a avut cu aproximativ 750 de mii de telespectatori pe minut mai mult in mediul urban.

Primul meci a marcat recordul mediu de audienta pentru o partida de fotbal din "epoca moderna" a masuratorilor de audienta din Romania: 3,5 milioane de telespectatori pe minut in urban, peste partida Romania - Norvegia, detinatoarea din 2002 a recordului, cu 2,8 milioane de telespectatori.

si spoturile publicitare din programul Antenei 1 au fost mai performante (si mai numeroase) decat cele de pe Realitatea TV. Cele 83 de spoturi, insertii grafice si solo spoturi de la Rapid-Steaua au livrat 1.253 de puncte de rating (GRP), fata de cele 604 GRP de la Steaua-Rapid. Antena 1 a reusit sa-si tina in pauza dintre reprize mai multi telespectatori decat Realitatea.

Asta se datoreaza, pe de o parte, puterii brandului Antena 1, si, pe de alta parte, faptului ca telespectatorii au plecat de pe Realitatea TV, cautand comentarii despre meci si pe alte posturi. Mai mult, pauza de la Antena 1 a inceput cu noul spot pentru Pepsi (promovat ca un veritabil film in zilele anterioare), in timp ce primul spot de la Realitatea a fost Romexterra Bank.

Spotul Pepsi (doua minute) a inregistrat pe Antena 1 un rating de 33,7% in urban si 135 de GRP-uri – record in publicitatea TV! Tragand linia, reclamele de la partida tur au inregistrat audiente cu opt puncte de rating mai mari decat in meciul retur.

Demn de remarcat este faptul ca in seara meciului Steaua-Rapid programele de stiri de la Pro TV si Antena 1 au exploatat programarea partidei de pe Realitatea la 20,30. Aceste posturi si-au prelungit (intentionat?) stirile sportive aproape de 20:20, asa incat microbistii sa-si ia informatiile de la ei, si apoi sa treaca la meciul Realitatii.

Astfel, s-a incercat carotarea audientei calupurilor publicitare de la canalul de stiri.

Articol integral in Capital