2006. Peste 100 de filme zilnic intra pe cablu. Numele care tin afisul: Chuck Norris, Jackie Chan, productii China, Hong Kong, 1980.

„Cei mai frumosi ani" sint cei vechi

HBO, AXN si Hallmark aduc productii de dupa 2004. PRO TV si Antena 1 se axeaza pe filme mai vechi de zece ani. B1 TV are asigurata parte din Arhiva Nationala de Filme. PRO Cinema croseteaza si romanesti si „nume internationale". TVR Cultural e coerent: timpuri apuse, Acasa TV este schematic: noile telenovele. Singura inviorare se simte dinspre TVR: noutati si cinemateca.

„Cei trei muschetari": Chuck, Chan, C.T. Popescu

Filmele satura toate gusturile numai aparent. HBO, fata de debut, a scazut nivelul calitatii. Hallmark redifuzeaza aceleasi productii nonviolente. AXN pune in ring lupte si conflicte noi naufragiate de Chuck Norris si Jackie Chan din anii ’70-’80 de pe PRO TV si Antena 1. B1 TV reia de sezoane aceleasi filme de arhiva.

PRO Cinema, locul de intilnire al „fostele glorii" de pe PRO TV, are prestigiul reclamelor si comentariului C.T. Popescu, rentabilitatea cerind nervi de profunzime.

Iarasi e „Greu de ucis"

Filmele cu De Niro, Bruce Willis, Michael Douglas, Sharon Stone, Arnold Schwarzenegger, Kevin Costner, cind isi termina contractele cu o televiziune trec la cealalta. „Bodyguard", „Greu de ucis", „Terminator", „Basic Instinct" devin „noutati" tot la doi ani.

Bataile - „inceputul unei lungi prietenii"

In competitie reala (audienta, publicitate) intra filmele SUA, Hong Kong, China de pe PRO TV si Antena 1. Iar relatia aceasta se traduce in business. „Urbanul 18-40, definit prin studii medii si universitare, cu slujbe in zona de afaceri", cere filme vechi cu disparitii, misiuni enigmatice, servicii secrete, desanturi in lumi salbatice.

Articol integral in Cotidianul