Romania incepe sa devina interesanta pentru marile branduri hoteliere internationale. Dupa ce si-au facut intrarea timid, intr-un ritm de aproximativ un brand/an, "atacul" s-a intensificat mai ales in ultimii ani, avansand la nu mai putin de trei branduri/an.

Asta, dupa ce Intercontinental a fost singura marca internationala din domeniu existenta pe piata hoteliera romaneasca. Primul lant hotelier care face o investitie directa in domeniu este Accor, cu brandul Novotel, care va fi lansat pe piata bucuresteana in luna iulie a acestui an.

"In maximum cinci ani, toate marile lanturi hoteliere internationale vor fi prezente pe piata", potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).Sunt anuntate Four Seasons, Sheraton, Hyatt, Radisson.

Intr-un clasament intocmit de catre ANAT in functie de numarul de hoteluri apartinand fiecarui brand, Best Western detine suprematia, cu sapte capacitati de cazare. Pozitia urmatoare este ocupata de Accor (patru hoteluri), la egalitate cu Golden Tulip.

Situatia era valabila la inceputul anului 2006, pentru ca ultimul lant hotelier va intra in forta cu mai multe noi locatii pana la sfarsitul acestui an.

In privinta distributiei, Best Western exista atat in Capitala si in orase mari ca Arad, Cluj-Napoca, Timisoara - zone unde se practica mai ales turismul de afaceri -, cat si in localitati cu specific turistic de relaxare - Balvanyos, Gura Humorului si Mamaia.

Accor este prezent, deocamdata, in Bucuresti (trei hoteluri) si Constanta (o singura locatie). De altfel, Accor este primul lant international care a intrat in Romania, dupa '90, asigurand managementul Hotelului Sofitel.

Tot o premiera este si Hotelul Novotel - prima investitie directa a unui lant hotelier international - lansarea fiind anuntata pentru luna iulie a acestui an.

Dupa ce a intrat in forta in 2005, lantul Golden Tulip are deja patru hoteluri, toate in Capitala, alte noi capacitati urmand sa intre pe piata pana la sfarsitul acestui an.

Numele mari au venit la Bucuresti

De departe, Bucurestiul detine suprematia in privinta numelor sonore din domeniul hotelier. Cu exceptia Novotel - Accor, toate celelalte nume sunt prezente in Romania prin intermediul managementului sau al francizei. Asa este cazul hotelurilor de cinci stele Hilton (fost Athenee Palace), Crowne Plaza (fost Flora) ori Howard Johnson (fost Dorobanti).

"Este un avantaj sa faci investitii hoteliere sub un brand international. Practic, numele iti asigura clientela. De exemplu, oamenii de afaceri francezi cauta in Romania, in special, hotelurile apartinand Accor. Multe hoteluri bune doresc sa intre sub umbrela unui mare brand", explica Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT.

Urmeaza provincia

O destinatie de top pentru turistii europeni se anunta a fi, anul viitor, Sibiul - capitala culturala europeana in 2007, alaturi de Luxemburg -, estimeaza reprezentantii agentiilor de turism din Romania.

O investitie romaneasca hoteliera de trei stele sub marca Ibis, pe baza parteneriatului dintre Continental si Accor, urmeaza sa apara aici, anul acesta. Tot in Sibiu va intra si Best Western, insa la anul.

Articol integral in Adevarul