Sesizare pentru primaria Cluj Napoca, judetul Cluj

Introducerea transportului de noapte in Cluj-Napoca

de     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 mai 2006, 0:00



Postata de: Autorul si-a declinat identitatea
La data: 04 Mai 2006
Tip: Reclamatie
Cod: 5857


Introducerea transportului de noapte in Cluj-Napoca


Catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca; Regia Autonoma de Transport Urban in Comun (RATUC)


Cu totii stim ca studentii sunt unul dintre factorii economici puternici din municipiul nostru. Clujul are aproximativ 80 000 de studenti anual, raportat la populatia de aproximativ 320 000 de locuitori, acesta este cea mai mare proportie din Romania.

Viata de student nu este usoara insa. Lipsa locurilor de cazare suficiente in camine, preturile mari la produse alimentare sau de papetarie [printre cele mai mari din tara], taxele asociate cu facultatea (cursuri, examene etc.) fac viata unui student din Cluj-Napoca deosebit de grea din punct de vedere financiar.

Nu trebuie sa uitam ca in mare parte dinamismul orasului din toate punctele de vedere este datorat acestei prezente de forta tanara, dinamica si plina de initiativa, care e studentimea.

Viata de noapte, care este o caracteristica importanta a unui oras european, si care in Cluj nu este foarte intensa, este datorata in mare parte tot studentilor. Localurile sau cluburile din Cluj sunt alimentate din buzunarele tinerilor.

Cu toate astea, in loc sa se ia masuri pentru a incuraja o dezvoltare a acestui aspect de o importanta factura economica si turistica a municipiului nostru, care este viata de noapte, se iau masuri pentru a o diminua.

Un factor important il constituie transportul. In Cluj taxiurile sunt deosebit de scumpe. Printre cel mai scump oras din tara si la acest capitol.

Nu ar fi o problema daca taxiurile nu ar fi singurul mijloc de transport in timpul noptii. Si ca lucrurile sa fie si mai negre, in mod miraculos toate companiile de taxi din Cluj aplica acum tarif diferentiat pentru noapte fata de zi.

Vorbind cu un taximetrist, acesta mi-a spus ca ii deranjau ca noaptea, nefiind aglomeratie, studentii care se urcau cate trei sau patru in taxi, ieseau mai ieftin decat cu autobuzul ziua. Deci este din partea lor o masura voita luata in detrimentul studentilor.

De cele mai multe ori studentii ies seara tarziu in oras pentru ca pana atunci invata sau sunt la facultate. Deci daca un student ajunge la ora 8 sau 9 seara intr-ul local, si consuma o bere sau un suc [3 lei] si sta mai mult de doua ore (ceea ce e foarte probabil), e nevoit sa se intoarca acasa cu taxiul.

Pentru ca nu exista spatii de cazare suficiente pentru studenti, multi dintre ei stau in chirie prin oras, si de multe ori se intorc singuri acasa. Taxiul costa noaptea in medie 5-8 lei, deci mai mult decat berea sau sucul consumat in oras.

Este o modalitate urata de a stoarce bani de la studenti. Si in plus studentul nu poate sta linistit in oras sau la o petrecere pentru ca e constrans de ora 11 la care pleaca ultimul autobuz pe care ar vrea sa-l prinda. Sau alege varianta taxi, sau merge pe jos acasa. Nici una dintre variante nu e tocmai comoda.

As mai preciza ca transportul de noapte e o conditie pentru un oras european. Toate orasele europene (mai ales centre universitare) dispun de mijloace de transport de noapte. La noi in tara se aplica cu succes in Brasov si din cate am auzit se doreste introducerea acestei facilitati si in Bucuresti.

Prin transport de noapte se intelege un numar restrans de linii de autobuz care sa uneasca principalele zone rezidentiale din Cluj (de exemplu Manastur-Centru-Marasti sau Zorilor-Centru-Gara), pe care circula autobuze cu orar fix la intervale de timp mari.

Introducerea transportului de noapte in Cluj-Napoca ar aduce avantaje municipiului. Imbunatateste viata de noapte, usureaza viata studentilor in Cluj si este si un important factor turistic. Alaturi de renovarea cladirilor si a strazilor, reabilitarea spatiilor verzi si a altor proiecte ale Primariei Municipiului, ar fi un pas in plus spre transformarea orasului nostru intr-un oras european.

Costurile asociate unui asemenea proiect sunt minore. Practic masinile exista deja, iar functionarea cu orar fix si la intervale de timp mari a masinilor asigura un numar destul de mare de calatori pentru a asigura venitul necesar acoperirii costurilor de operare.

Pentru un oras universitar cum este Cluj-Napoca, e vital sa se considere masuri de imbunatatire a vietii studentilor. Asta duce in cele din urma la imbunatatirea calitatii educatiei.
Adrian Pelin

Primarul nu a raspuns inca la aceasta sesizare!








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


128 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by