Vechiul continent a inventat masina rapida. Inca o face mai bine decat nimeni altcineva.

Interiorul generos si perfomanta nu mai sunt privilegii doar ale masinilor de lux. In ultimii ani, pana si modelele cel mai putin pretentioase Toyota sau Honda pot fi echipate cu lemn de diferite esente, scaune incalzite si sisteme audio de ultima generatie.

Iar producatrii coreeni in special promoveaza echiparea cu cat mai multe optiuni prin ofertele generoase care ar tenta orice snob al luxului.

Insa marii producatori auto europeni nu sunt ingrijorati. In ultima decada, din ce in ce mai multi producatori, atat de talie mare cat si mica, au inceput sa construiasca masini atat de puternice, rapide si frumoase, incat redefinesc conceptul de "supercar". Publicatia Business Weak a realizat un top al celor mai rapide masini europene.

Criteriile pentru statutul de supercar pot fi indelung dezbatute. Intr-adevar preturile incep de la aproximativ 250,000$ si ajung pana la 1 milion $. Viteza medie maxima este de 300km/h, existand insa si cateva modele care ating mult mai mult de atat. Raritatea este de asemenea o marca a distinctiei.

Stele in crestere

Daca definitia statutului este flexibila, asta se datoreaza faptului ca nu au mai existat niciodata asa de multe masini fabuloase din care sa alegi.

Aproape fiecare brand care se respecta, de la Ford la Ferrari, evidentiaza cel putin o masina de inalta performanta. Mari producatori europeni s-au alaturat cu entuziasm miscarii "pro viteza" atat pentru profit cat si pentru PR.

Printre noile aparitii ale acestei clase exclusiviste se numara Porsche Carrera GT si Mercedes-Benz SLR McLaren, ambele costant peste 500,000$. Motorul de 600 CP cu care este echipat Carrera o propulseaza la peste 300km/h, si de la 0 la 100km/h in 3.8sec.

Insa modelul care va marca anul 2006 si poate chiar istoria este Bugatti Veyron. Cei 1001 CP a fac sa atinga 100Km/h in 2.5sec, ceea ce o face cea mai rapida masina din lume, capabila sa depaseasca 400km/h.

Jucarii pentru miliardari

Dar de ce asa de multe modele? In primul rand pentru ca piata supercar-urilor este intr-un proces de crestere rapida si profitabila. Nu numai ca analistii economici se asteapta la o crestere anuala a vanzarilor cu peste 6 miliarde $ pana la sfarsitul deceniului, dar si numarul de cumparatori eligibili este.

Business Weak intr-un articol recent a prezentat un raport conform caruia numarul milionarilor si miliardarilor a crescut cu 10%, ajungand la 8.3 milioane.

Christoph Grenier, director de vanzari Ferrari France intampina numarul mare de posibili clienti. "Un numar din ce in ce mai mare de oameni au din ce in ce mai multi bani, lucru care ne ajuta", afirma el. "Nu mai monopolizam piata", a adaugat.

Grenier pentru a concluziona spune: "Oamenii urmeaza tenditele. Iar moda actuala se orienteaza spre foarte rapid si foarte scump".

Clasament

Bugatti Veyron 16.4

Origine: Germania

Pret: 1 190 000$

Viteza maxima: 403km/h

0-100km - 2.5sec

In ciuda unui look futurist, Bugatti este foarte real. Prezentat in urma cu 6 ani ca un concept car, Veyron a fost rapid catalogat ca irealizabil. Dar VW a reusit intr-adevar sa puna in practica prototipul.

Koenigsegg CCX

Origine: Elvetia

Pret: 610 910$

Viteza maxima: 392km/h

0-100km - 3.2 sec

Koenigsegg CCX a lasat cu gura cascata intreaga lume anul trecut cand a fost numita in Cartea Recordurilor cea mai rapida masina din istorie. Recordul va fi in curand oficial disputat de catre nou venitul Bugatti.

Ferrari Enzo

Origine: Italia

Pret: 670 000$

Viteza maxima: 348km/h

0-100km - 3.4 sec

Pentru prima data prezentata in 2002, Enzzo, denumita dupa fondatorul companiei. La vremea sa, nu numai ca era rapida, dar contrar altor modele, era si confortabila. Iar confortul soferului nu a sacrificat performanta. 4 ani mai tarziu, este inca una dintre cele mai rapide masini din lume.

Pagani Zonda C12 F Roadster

Origine: Italia

Pret: 683 592 $

Viteza maxima: 343km/h

0-100km - 3.5 sec

Cand Pagani a prezentat varianta decapotabila la Salonul Auto e la Geneva, a starnit numeroase comentarii. In acelasi timp pastreaza trasaturile caracteristice tuturor Zonda dar are si noi accesorii aerodinamice, roti mai mari, frane din ceramica. Zonda va fabrica doar 25 de exemplare, toate purtand trade marc-ul Batmobile.

Mercedes-Benz SLR McLaren

Origine: Germania

Pret:455 000 $

Viteza maxima: 332km/h

0-100km - 3.6 sec

McLaren SLR a reprezentat un fel de revenire a brand-ului Mercedes-Benz. In numele sau sunt imbinate 2 simboluri ale istoriei Mercedes in curse: seria SLR - care a relansat in 1950 brand-ul in curse - si noul partener F1 - McLaren.

Lamborghini Murcielago

Origine: Italia

Pret: 279 900 $

Viteza maxima: 328km/h

0-100km - 3.8 sec

Cand Audi a cumparat Lamborghini, multi fani s-au temut ca strictetea si exactitatea germana va modifica spiritul Lambo. Insa spiriul nu a fost domolit, dimpotriva; acesta este modelul Lamborghini cel mai reusit din ultimul timp si cu siguranta una dintre cele mai rapide vehicule.

Spyker C12 La Turbie

Origine: Olanda

Pret: 355 000 $

Viteza maxima: 321km/h

0-100km - 3.9 sec

Spider este cunoscut in curse inca de la inceputul sec 20. Dupa o perioada de declin, compania a revenit in 1999 cu o noua identitate producatoare de supercar-uri. Spyker C12 La Turbie isi procura puterea dintr-un motor Audi W12.

Ferrari 575M Maranello

Origine: Italia

Pret: 285 000 $

Viteza maxima: 323km/h

0-100km - 3.8 sec

Aston Martin Vanquish S V12

Origine: Anglia

Pret: 255 000 $

Viteza maxima: 321km/h

0-100km - 4.7 sec

Acest model, cel mai rapid construit vreodata de Aston Martin a debutat cu mult fast in urma cu 2 ani la Salonul de la Paris. "S"-ul reprezinta o versiune mai noua a Vanquis-ului standard. De ce sa paltesti mii de dolari in plus? Datorita ajustarilor minore care au dus vechiul Vanquish pe teritoriul de supercar .