Piata de retail a materialelor de constructii din zona Ardealului si Moldovei este dominata de doi mari jucatori regionali, respectiv compania Ambient din Sibiu, a omului de afaceri Ioan Ciolan, si Dedeman, din Bacau, lant de magazine condus de fratii Dragos si Adrian Paval.

Intre cele doua nume mari pe plan local pare a exista un pact de neagresiune, un fel de intelegere tacita, prin care Dedeman nu patrunde in zona controlata de Ambient, si invers.

Compania Ambient din Sibiu a fost infiintata in 1993 si ofera clientilor sai tot ceea ce este necesar pentru construirea si amenajarea unei case: materiale de constructii, materiale termo-hidro-fono-izolante, PAL, lemn, profile metalice, tevi, instalatii termice, sanitare, electrice, mocheta, covoare, placi ceramice, mobila, decoratiuni interioare, obiecte sanitare, menaj etc.

In prezent, compania are 2.400 de angajati, iar produsele sale sunt comercializate in opt centre comerciale, dotate cu propriile agentii bancare, snack-baruri, spatii de joaca pentru copii, sali de conferinte si training, la care se adauga o retea de 33 de magazine, in majoritatea oraselor mari din Ardeal.

Este vorba de Sibiu, Cluj, Bistrita, Arad, Medias, Tarnaveni, Baia Mare, Hunedoara, Timis, Bistrita-Nasaud, Cisnadie etc. Suprafata medie a centrelor Ambient este cuprinsa intre 14.000 si 35.000 mp. Potrivit directorului de marketing al Ambient Sibiu, Cristina Giurca, ultimul centru comercial a fost inaugurat in data de 8 aprilie a.c.

la Targu Mures, valoarea investitiei cifrandu-se la 7 milioane de euro. Anul acesta vor fi construite alte centre comerciale la Deva, Gheorgheni si Baia Mare. "Deocamdata nu exista planuri pentru o extindere si in alte zone", ne-a declarat Giurca.

In Moldova, Dedeman si-a inceput activitatea ceva mai devreme, in 1992, ajungand in cei 14 ani de la infiintare sa deschida o retea formata din sase centre comerciale in Bacau, Iasi, Suceava, Vaslui, Onesti si Braila si cinci depozite cu suprafata mare in Iasi, Bacau, Comanesti, Roman. In acest an, Dedeman va mai deschide doua noi hipermarketuri.

Sub sloganul "Totul pentru interior, totul pentru exterior", magazinele Dedeman comercializeaza peste 40.000 de articole din gama instalatii termice, sanitare, gaz, canalizari, instalatii electrice, materiale pentru amenajari interioare, materiale de constructie, scule electrice si unelte pentru constructii, echipament de protectie, materiale pentru

curatenie, articole de gradina, mobila etc. Activitatea companiei a fost extinsa si in domeniul auto, Dedeman devenind dealer pentru marcile Dacia, Renault si Nissan.

Articol integral in Adevarul