In timp ce primii doi mari jucatori de pe piata operatorilor de cablu, in speta Astral Telecom si RCS&RDS, nu au planuri de extindere a retelelor in zonele neacoperite, din simplul motiv ca acest proces presupune un risc investitional, companiile mai mici vizeaza expansiunea pentru acoperirea oraselor in care cele doua nume nu sunt

prezente. Batalia se da intre operatorii medii si mici, principalul jucator de pe acest segment fiind CCC Blue Telecom, fosta SC Cony-Sat, a omului de afaceri Catalin Constantin Chelu, si cele doua companii mari care au simtit ca extinderea serviciilor digitale reprezinta o afacere mult mai benefica.

"Disputa se da pentru acoperirea unei nise de 500.000 de abonati, impartiti la circa 600 de companii mici", ne-a declarat Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu. La nivel local, marii operatori nu mai investesc in serviciile de cablu, mergand direct pe televiziunea digitala.

"Costurile pentru extinderea prin satelit sunt mai reduse decat daca ne-am apuca sa construim o infrastructura noua de cablu acolo unde nu suntem prezenti", ne-a declarat Ionut Tarcea, director de marketing la RCS&RDS. In aceste conditii, operatorii mici de pe plan regional, furnizori de cablu tv, vor fi concurati in mod direct de serviciile digitale.

Chiar daca, in prezent, cablarea se afla inca intr-o perioada de expansiune, ramane de vazut in ce masura vor rezista in fata presiunii serviciilor digitale.

Viitorul apartine televiziunii digitale?

Dezvoltarea televiziunii digitale nu pare insa sa il sperie pe managerul Blue Telecom, care sustine ca viitorul apartine tot televizinii prin cablu.

"DigiTV, furnizorul de tv prin satelit al companiei RCS&RDS, incearca o formula agresiva prin tarife promotionale ce vor creste cu siguranta, astfel ca cetateanul nu si le va mai putea permite", ne-a declarat Chelu.

Exista totusi voci care sustin ca suprematia pe acest segment va fi indelung disputata, in conditiile in care cea mai mare parte a investitiilor operatorilor mari vor fi directionate catre dezvoltarea acestui serviciu. "Concurenta pe acest segment se anunta acerba.

In prezent, exista oferte extrem de atractive, pretul fiind cel care face diferenta", ne-a declarat Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC).

Articol integral in Adevarul