Mercedes-Benz tinteste sa-si recapete pozitia de lider pe segmentul de medium-premium odata cu noua si cosmetizata Clasa E. Anul trecut, mandria marcii germane a fost devansata pe piata vest-europeana de catre Audi A6.

"Dorim sa fim iar numarul 1 pe acest segment" a declarat pentru AutoNews reprezentantul Daimler-Chrysler, Thomas Weber, Director Cercetare si Tehnologie, la lansarea din aceasta luna de la Munchen.

Asul Mercedes pentru a recastiga aceasta pozitie este tehnologia avansata la acelasi pret.

"Am adaugat masuri de siguranta care o fac cea mai sigura masina la clasa ei", spune Weber.

Mercedes va oferi sistemul Pre-Safe ca standard la varianta face-lift a Clasei E. PRE-SAFE este sistemul de protectie a ocupantilor autovehiculului.

Acesta recunoaste situatiile in care exista un potential marit de accident si, ca masura de precautie, pretensioneaza centurile de siguranta aferente scaunelor din fata, umfla pernele de aer din scaunele multicontur pentru a invalui si sustine soferul, pasagerul din dreapta si ocupantii locurilor din spate. Sistemul a fost preluat de la varianta premium Clasa S.

Preturile pentru face-lift-ul Clasa E, care va fi pusa in vanzare la 10 iunie, incep de la 36,424E - aceleasi ca si la modelul actual.

Mercedes a inlocuit 2000 de componente odata cu aceasta noua varianta. Vanzarile la Clasa E au scazut foarte mult anul trecut din cauza calitatii indoielnice. In martie 2005, Mercedes a retras din piata aproapa 1,3 milioane de masini, majoritatea modele Clasa E, pentru a rezolva probleme legate sistemul de franare si alternatori.

Mercedes are nevoie ca aceasta Clasa E sa se vanda bine. Vanzarile la Clasa E sunt preconizate pentru acest an pentru 30% din automobilele Mercedes.