Vinzarile de autoturisme noi se apropie de punctul de stagnare. Rata de crestere s-a diminuat de la luna la luna. Dupa ce a inregistrat un avans de aproximativ 20% in luna ianuarie din acest an, piata auto romaneasca a scazut turatia pina la 4,6% in luna aprilie.

In ianuarie 2005 a fost consemnat un ritm de crestere mai mult decit dublu comparativ cu prima luna din 2004. In aprilie anul trecut, piata a urcat cu 75 de puncte procentuale fata de aceeasi luna din 2004. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in intervalul ianuarie - aprilie 2006, cererea de autoturisme noi a ajuns la 70.499 de unitati.

Prin comparatie, vinzarile de automobile au totalizat 67.435 de unitati in primele patru luni ale anului trecut.

Incertitudinile privind taxa de mediu care ar putea fi aplicata tuturor autovehiculelor uzate importate in Romania dupa momentul integrarii in Uniunea Europeana au creat un orizont de asteptare din partea clientilor fata de luarea deciziei de a achizitiona un automobil nou.

Daca in 2005, piata auto totala a urcat cu 41,7%, pentru acest an reprezentantii APIA estimeaza o crestere de numai 5-10%.

Dacia si Daewoo, lovite in plin

Vinzarile producatorilor autohtoni au consemnat scaderi semnificative. Astfel, Automobile Dacia a comercializat cu 12% mai putine autovehicule decit in primele patru luni din 2005.

Cota de piata a constructorului de la Ploiesti s-a diminuat cu peste 7%, pina la 41,7%, din cauza renuntarii fabricarii modelului Solenza si a nereluarii programului guvernamental privind programul de innoire a parcului auto. Cererea pentru modelele Daewoo s-a redus cu 47,4%, pina la 5.918 unitati, in timp ce cota de piata a scazut cu 2,5 puncte, ajungind la 10,4%.

Citeste articolul complet in Cotidianul