"Codul lui Da Vinci", descifrat in avanpremiera la Festivalul de Film de la Cannes: ecranizarea romanului lui Dan Brown, care a infuriat Biserica Catolica, dar nu a oprit vanzari fenomenale in intreaga lume, a fost prost primita de critici.

Tom Hanks si Audrey Tatou - faimoasa dupa rolul din "Amelie" - imbraca aici hainele personajelor unei povesti in care actiunea nu presupune explozii, ci idei.

"Deschide ochii si ti se va dezvalui cea mai mare inselatorie din istoria omenirii", spune unul dintre personajele filmului "Codul lui Da Vinci".

Ecranizarea e semnata de Ron Howard, autorul - intre altele - al fimelor "Apolo 13", "O minte sclipitoare", sau, mai de curand, "Cinderella Man" - in varianta romaneasca, "Renascut din Cenusa".

"Codul lui Da Vinci" pastreaza, in mod firesc, toate intrebarile lansate de Dan Brown in romanul "Codul lui Da Vinci": "Dar daca Iisus a avut urmasi?" "Daca, de fapt, Maria Magdalena ar fi trebuit sa raspandeasca mesajul christic?" "Daca am fost, cu totii, inselati?"

Ecranizarea romanului lui Dan Brown a infuriat Biserica Catolica

Pe cat de mari ambitiile, pe atat de rece primirea de la Cannes. Pe unii critici i-a bufnit rasul la premiera - nu din cauza ca scenariul ar fi amuzant din cale-afara, ci tocmai la scenele cele mai tensionate.

La final, nu s-a aplaudat, dar cineva - nu se stie cine - a fluierat. Jason Solomons, critic de film al saptamanalului britanic "The Observer", e nemilos.

"E un film foarte lung - doua ore si jumatate - fara prea mult miez si plicticos. Prea lung ca sa fie un succes al acestei veri, prea putin inteligent ca sa treaca drept un film de arta, prea putin spectaculos ca sa-i atraga pe adolescenti".

"Nu stiu", spune criticul britanic, "cine o sa mearga sa-l vada: masochistii, poate".

Cu sau fara stampila "aprobat" din partea criticii, filmul nu are cum sa dauneze succesului mondial pe care il inregistreaza cartea lui Dan Brown.