Analistii de la o firma americana de consultanta in tehnologia auto previzioneaza ca producatorii de automobile vor adopta tehnologia Bluetooth pentru a se putea face conexiunea intre mp3 playere si sistemele de infotainment ale masinilor.

Spre deosebire de legaturile prin cablu folosite in prezent pe scara larga, tehnologia bluetooth va oferi conexiuni universale intre masina si orice music player cu bluetooth. Deja o serie de producatori, printre care Audi, BMW, DaimlerChrysler, Honda, SAAB, Toyota si Volkswagen, ofera tehnologia Bluetooth.

Pe de alta parte, piata auto va inregistra o crestere a cererii pentru sisteme multimedia infotainment. Analistii pietei sustin ca profitul mediu per sistem vandut va ajunge rapid la 375 dolari, repezentand o crestere de 20% fata de cifrele din 2005.

Marcile japoneze, in special Alpine, Kenwood, Panasonic si Pioneer, sunt lideri de piata, prin lansarea de produse cu o gama cat mai larga de optiuni (redare fisiere audio in versiune comprimata, radio digital cat si conexiuni pentru MP3 playere).

Unii analisti sustin chiar ca ar putea exista pericolul ca unii producatori sa neglijeze necesitatile cheie ale consumatorilor, distrasi fiind de aceasta cerere crescuta de sisteme mobile de navigatie, DVD si video playere.