Vestitele spatii comerciale de la parterul blocurilor ceausiste au devenit o adevarata mina de aur pentru intreprinzatorii care vor sa inceapa o afacere. La momentul actual, cererea de spatii amplasate in locuri cu vad depaseste cu mult oferta in toate orasele mari, motiv pentru care si chiriile se mentin la cote ridicate.

Dincolo de cresterea numarului micilor comercianti, principalii „vinovati” pentru dezechilibrul dintre cerere si oferta pe acest segment sunt bancile, farmaciile si firmele de telefonie mobila. „Acest gen de spatiu comercial a fost puternic atacat in ultimii doi ani de banci si farmacii.

Acestia au abordat o strategie foarte clara de amplasare cat mai aproape de client si au luat deja ce era mai bun”, ne-a declarat un analist imobilar. Lipsa ofertei a ridicat usor-usor pretul chiriilor astfel incat astazi, la periferia Bucurestiului, un metru patrat se inchiriaza deja cu 20 de euro. Iar in centru, un intreprinzator nu are cum sa scape fara 100-150 de euro pe metru patrat.

Intrarea in forta a bancilor pe acest segment de spatii comerciale se datoreaza noilor strategii care implica agentii mici, cu 4-5 angajati si amenajari standardizate. Bancherii recunosc ca aceasta schimbare se datoreaza in primul rand nevoii de eficienta si productivitate, in conditiile in care piata bancara a explodat in ultimii 2-3 ani.

Articol integral Gandul