Majoritatea modelelor de evaluare releva faptul ca un portal de stiri romanesc din Top 5 ar putea usor sa fie vandut cu peste 250-300.000 de euro si chiar mai mult, investitia putandu-se amortiza foarte rapid, odata ce castigurile din vanzarile de publicitate online urmeaza sa se tripleze la anul, dupa integrarea Romaniei in UE.

Acest lucru face ca evaluatorii de afaceri de tip dot com sa lucreze intens in ultima vreme, adaptand metodologii de evaluare avansate la realitatile din .ro, mai ales ca ultimele zile au adus in aceasta zona fierbinte a afacerilor pe Internet o adevarata avalansa de oferte de cumparare venite din partea unor investitori asiatici, nord-americani si romani.

Au fost tintite portalurile de stiri mari, dar nu au fost ocoliti nici jucatorii de calibru mediu cu potential de crestere, cu echipe profesioniste de jurnalisti si cu vanzari de publicitate interesante.

9 am.ro, stiri.ro si stiri.com sunt doar trei dintre cele mai cunoscute portaluri care au fost abordate doar in ultima saptamana de investitorii insisi sau de reprezentanti ai lor. La fel, unul dintre veterani - www.ziare.com, lansat in 1996 si condus de pe Coasta de Vest din SUA de un roman, a primit si acesta mai multe oferte tentante, cateva venind chiar din Romania.

Specialistii in publicitate prognozau inca de anul trecut faptul ca publicitatea online romaneasca va sparge in sfarsit barierele si isi va castiga locul binemeritat in mixurile de media ale advertiserilor. S-a produs insa o adevarata revolutie, asteptarile fiind depasite cu mult, iar piata online trecand in primul trimestru al anului de 2.000.000 euro net.