Apropiata intrare in UE - urmata de alinierea la standardele comunitare - precum si concurenta solida de pe piata interna, determina ample miscari financiare si de marketing din partea companiilor de telefonie mobila.

Pentru a-si respecta planul de dezvoltare stabilit, Cosmote Romania a imprumutat 30 de milioane de euro de la compania-mama, in timp ce Orange a aruncat pe piata un nou produs de nisa.

Este vorba despre un serviciu adresat IMM-urilor, prin care Orange incearca sa contracareze strategia excelenta a Zapp pe acest segment de piata. Pe de alta parte, Vodafone incearca sa contracareze propunere de eliminare a tarifelor de roaming in UE, propunere inaintata de comisarul european pentru concurenta.

In viziunea actionarilor companiei, disparitia roamingului ar duce la cresterea tarifelor interne, deoarece pierderile financiare trebuie recuperate de acolo unde se poate. Deocamdata, Vodafone este singurul grup de telecomunicatii care si-a exprimat un punct de vedere referitor la propunerea comisarului european.

Si tot dinspre UE vine o propunere interesanta, care vizeaza oferirea de servicii de internet wireless in cele mai inaccesibile locuri din Europa. Proiectul, in valoare de 120 milioane de euro, isi propune construirea unui sistem prin satelit care sa ofere internet in banda larga in toata Europa occidentala.